Leišmalītes posms Subate-Gārsene

Posms uzsākas Subates vēsturiskajā centrā un ved gar koku aleju garām veselības un sociālās aprūpes centram "Subate".

Aiz tā jāšķērso autoceļš P70 Svente-Lietuvas robeža. Tālāk maršruts ved pa grants ceļu, labajā pusē redzams liels krusts latviešu un lietuviešu meža brāļiem. Maršruts ved taisni līdz grants ceļa straujam pagriezienam pa labi – Leišmalītes posms ved pāri laukam taisni līdz pat mežam. Ieejot mežā, pāri caurtekai jāšķērso liels novadgrāvis, kurš kartēs atzīmēts kā Dienvidsusēja.

Tālāk maršruts ved pa mežu līdz klajumam ar stādītām priedēm. Tajā var ieraudzīt vecas mājas atliekas. No mājvietas tālāk jāgriežas pa kreisi uz Lietuvas robeža pusi, ejot pa meža malu garām mednieku tornim līdz brīdim, kamēr tiek šķērsota Melnupe. Ūdensteces šķērsošanai ir izveidota pāreja no kokiem, atsevišķos brīžos tā var būt zem ūdens. Tālāk atkal iešana pa mežu līdz jaunaudzei. Jaunaudzē maršruts ved pa izveidotu stigu pa labo malu. Stigai beidzoties, jānogriežas pa kreisi. Iešana noris pa valstu robežu, kuru veido Dienvidsusēja. Pēc pāris kilometriem jānogriežas pa kreisi četrdesmitgadīgā egļu audzē. Tajā taka šķērso Subates un Gārsenes pagastu robežu. Izejot no egļu audzes, pretim ir Valsts meža ceļa apgriešanās aplis, kas jau ir Gārsenes pagastā. Tālāk jāiet ap 1.5 kilometru, tad jāgriežas pa labi uz meža ceļu. Turpmākais ceļš ved pa vaļnveida grēdas (osa) muguru. Pa kreisi lejā Dienvidsusēja, pa labi - Baltmuižas purvs.

Ceļš pamazām paliek par mazākas nozīmes, kas ieved egļu mežā līdz pat gravai. Tā ir Lāčupe, kas plūst no purva uz Dienvidsusēju. Tad maršruts ved par vecāku jaukta koku mežu. Šī taka ved gar Kurmišķu pilskalnu. Tālāk mežs kļūt jaunāks:10-15 gadu veci bērzi, tikko stādītas eglītes un tad aizaugusi pļava ar senu traktora riepu. Pie riepas jānogriežas nedaudz pa labi. Maršrutā baltalkšņi, egles, daži bērzi, vietām traktora rises un lielas peļķes. Nesen iestādīta meža labajā pusē ir veca mājvieta, tai blakus - lieli koki. Aiz tiem jāpagriežas nedaudz pa kreisi. Kreisajā pusē egļu jaunaudze, labajā vecāka koku audze. Tālāk maršruts ved pa pašvaldības ceļu. Ceļa kreisajā pusē ir zemē iegrimusi pirtiņa un neapdzīvota mājvieta. Tālāk jāvirzās gar viensētām, vienai no tām jāiet cauri pagalmam, kuru šķērso ceļš. Tālāk ieraugāms Gārsenes luterāņu baznīcas tornis, ceļa labajā pusē ir Gārsenes kapsēta, aiz tās jānogriežas uz bruģētā ceļa, šķērsojot tiltu pāri Dienvidsusējas uzpludinājumam līdz sasniegta Gārsenes pils – maršruta noslēgums.

Marķējums ir veidots, izmantojot Mežtakas vadlīnijas un krāsas – dzeltenu ar baltu. Takas garums ap 17 kilometru. Marķēšana un citi darbi veikti, sadarbojoties vietējai dabas tūrisma kopienai ar Gārsenes un Subates pagastu pārvaldēm. Laipni aicināti Leišmalītē!

Kur paēst:

iepriekš piesakoties, z/s “Rātes”, “Labieši”, Gārsene; GPS 56.0994, 25.8098, tālr. + 371 27872199

Veikali Gārsenē un Subatē:

a)IU Sūknis, “Akācijas”, Gārsene; GPS 56.101135, 25.809762.

b)Mini Vesko, “Gāršas”, Gārsenes pagasts; GPS 56.101837, 25.820953.

c) mini TOP, Tirgus laukums 22, Subate; GPS 56.003318, 25.906938.

Kur nakšņot:

Gārsenes pils, "Labieši", Gārsene; GPS: 56.0994, 25.8098, tālrunis: + 371 26367150, www.garsenespils.lv

Apskates vietas

a) Gārsenes dabas takas. Gidi - tālr. + 371 26367150 vai +371 29 441 918

b) Aktīvā atpūta Gārsenē un Subatē (laivas, SUP, velo), tālr. +37120034392, www.selijaslaivas.lv

c) Aktīvā atpūta Subatē (SUP, katamarāni, laivas), tālr. +371 27150854

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 13.04.2024 - 30.04.2024 Gūsti pavasarīgu iedvesmu izstādēs Tukumā Tukuma TIC
Aprīlis uzņem apgriezienus. Mostas daba. Mostas krāsas. Atsprāgst pumpuri, un dzīvība zied. Ļauj iedvesmai ieplūst tevī caur mākslu Tukumā un | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 25.04.2024 - 04.05.2024 Pavasara stādu tirgus Šlokenbekas muižā Tukuma TIC
4. maijā plkst. 10.00–15.00 Šlokenbekas muižā Stādu, amatnieku un mājražotāju gadatirgus. | Skatīt vairāk
MOSTIES DABĀ Cēsu novadā! Cēsu TIC
Brīvdienu ceļevdis līdz ar pavasara ienākšanu dabā palīdzēs arī Tev mosties no ziemas miega un baudpilni tvert neskaitāmās iespējas, ko piedāvā | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 13.04.2024 - 30.04.2024 Laivojiens pa Gauju 25.maijā Gulbenes novada TIC
25.maijā norisināsies jau otrais aktīvās atpūtas pasākumu cikla “Normāls notikums” posms – laivojiens pa Gauju no Lejasciema līdz Pukstiem. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com