TŪRISMA BIZNESS | Pētījumi & Statistika

Pētījums par alkohola iegādi: 49% svarīga cena, 21% - zīmols

Vairāk nekā puse aptaujāto (68%) norādījuši, ka, iegādājoties alkoholiskos dzērienus, būtiskākais ir garša un aromāts, 49% atzinuši, ka noteicošais ir cena, bet 21% atbildējis, ka svarīgākais ir lojalitāte zīmolam un visbiežāk izvēlas sev tuvus zīmolus, ko patērē jau ilgstoši, liecina AS “Aldaris” un pētījuma centra “Norstat Latvija” veiktā aptauja par dažādu dzērienu patēriņa tendencēm Latvijā. Vēl 15% aptaujāto atzinuši, ka svarīgākais kritērijs ir dzēriena sastāvs, proti, vai tajā izmantotas dabīgas un augstvērtīgas izejvielas. Aptaujas ietvaros respondenti varēja izvēlēties vairākus atbilžu variantus.

Pētījuma dati ļauj secināt, ka katrs desmitais patērētājs, kurš iegādājas alkoholu, izvēlas dzērienus ar zemu alkohola saturu. 1% aptaujā pievērš uzmanību tam, vai dzēriena iepakojums un ražošanas process ir ilgtspējīgs, bet vēl 4% atzinuši, ka izvēles izdarīšanā svarīgākais ir vizuālais noformējums, piemēram, etiķetes izskats.

“Esam gandarīti, ka pēdējos gados patērētāji kļūst aizvien izglītotāki, lūkojoties “tālāk par produktu” – meklējot pievienoto vērtību, interesējoties par to, cik ilgtspējīgs un videi draudzīgs ir ražošanas process utt. Gan aptaujas rezultāti, gan pārdošanas dati liecina, ka pieaug interese par produktiem ar zemu alkohola saturu vai par bezalkoholiskajiem dzērieniem,” stāsta AS “Aldaris” komunikācijas vadītājs Toms Kursītis.

“Bezalkoholiskais alus, kura popularitāte ir būtiski pieaugusi, ir alternatīva gadījumos, kad ir vēlme nobaudīt alu, bet dažādu iemeslu dēļ to nav iespējams izdarīt - darba laikā, braucot pie stūres u.c. Tā ir iespēja izbaudīt alus garšu bez alkohola lietošanas un nezaudējot koncentrēšanās spējas,” piebilst T.Kursītis.

Analizējot aptaujas atbildes, ko snieguši vīrieši un sievietes, iespējams secināt, ka sievietes biežāk izvēlas mazāk stiprus alkoholiskos dzērienus (13% sievietes un 7% vīrieši), savukārt, vīriešiem biežāk kā izšķirošs faktors kalpo cena (54% vīrieši un 45% sievietes). Arī zīmola atpazīstamība vīriešiem (22%) ir svarīgāka, nekā sievietēm (15%).

Raugoties uz pētījuma datiem reģionu griezumā, iespējams secināt, ka Pierīgā un Latgalē noteicošais izvēles kritērijs ir cena (attiecīgi – 52% un 54%), vienlaikus tieši Latgalē visvairāk respondentu norādījuši zīmola atpazīstamības nozīmi (21%). Dzērienus ar zemāku alkohola saturu visbiežāk meklē patērētāji no Kurzemes (16%), tieši Kurzemes respondenti pievērš arī liekāko uzmanību dzēriena sastāvam (16%).

Aptauja veikta 2023. gada jūnijā sadarbībā ar pētījumu centru “Norstat”. Tajā piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi izpētīt dažādu dzērienu patēriņa tendences Latvijā.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
KONCERTPROGRAMMA VIOLETS Jaunmoku pilī Tukuma TIC
Burvīgo solistu Ances Krauzes uz Zigfrīda Muktupāvela balsi papildinās Zigfrīda vijoles spēle, bet pie klavierēm uzstāsies pats komponists Jānis | Skatīt vairāk
Latvija
Iepazīsti Piebalgu "Tava diena Piebalgā!" Cēsu TIC
Piedzīvo gleznaino Piebalgu kā vēl nekad ar "Tava diena Piebalgā" 1.-2. jūnijā! ☀️ Apmeklē 10 Piebalgas uzņēmējus aizraujošā spēlē un dodies | Skatīt vairāk
KUKUL ceptuve TUKUMĀ! Tukuma TIC
Meklē vietu, kur nobaudīt smalkmaizītes, bulciņas, maizīti, cepumiņus vai sāļās uzkodas kopā ar gardu, smaržīgu kafiju vai tēju? Kukul Elizabete | Skatīt vairāk
Nometnes & sporta spēles Bauskas novadā Bauskas TIC
Plāno nometnes & sporta spēles Bauskas novadā! | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


Novatours
,


1st-studio.com
,


Latvia Tours
,


Restaurant Elefant
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::2.48619413sec.