Eksperti: Latvija nākotnē varētu kļūt par Ziemeļeiropas gastronomisko galvaspilsētu

Ar katru gadu gastronomiskais tūrisms Latvijā kļūst arvien pievilcīgāks. Vietējā virtuve un uz vietas audzētie ekoloģiskie produkti piesaista gardēžus no visas pasaules, tas liek domāt par Latviju kā jauno Ziemeļeiropas gastronomisko galvaspilsētu. Īpašu popularitāti Latvijas produkti var iegūt Āzijas tirgū. Tie ir ekspertu atzinumi no pašlaik Rīgā notiekošās pārtikas nozares start-up jeb jaunuzņēmumu realitātes šova Meallions Show filmēšanas.

“Latvija – otra Šveice. Brīnišķīga ekoloģija un kvalitatīvi produkti, kā arī izcili vietējie pavāri liek domāt, ka šai valstij ir liels potenciāls, lai nākotnē kļūtu par Ziemeļeiropas gastronomisko galvaspilsētu,” saka Meallions Show idejas autors Ivans Sidoroks.

Tajā pašā laikā viņš atzīmēja, lai veiksmīgi realizētu produkciju, vietējiem ražotājiem ir jākļūst drosmīgākiem un jāpārstāj orientēties tikai uz iekšējo tirgu.

“Latvijas tirgus ir mazs un ne pārāk interesants masveida ražošanai, bet var radīt augstākās klases produkciju, kas orientēta uz realizēšanu, piemēram, Ķīnā. Kāpēc? Ķīnas ražotāji bieži vien piedāvā zemas kvalitātes produkciju, mazais Latvijas ražošanas apjoms šajā gadījumā spēlē lielu un visnotaļ pozitīvu lomu – šeit ir iespējams ražot augstvērtīgus produktus. Latvijas produkti ir perspektīvi - viss, kas saistīts ar ražošanas tīrību, ir ļoti pieprasīts pasaulē, tai skaitā Āzijas zemēs,” apgalvo Sidoroks.

Savukārt šova idejas līdzautors un kulinārijas start-up centra Mabius kurators Aleksandrs Kiseļovs paskaidroja, kāpēc, viņaprāt, Latvijas pārtikas jaunuzņēmumus sagaida panākumi citās zemēs:

“Pirmkārt, vietējie uzņēmēji mazā vietējā tirgus dēļ sākotnēji ar savu produktu vēlas iekļūt Eiropas Savienības tirgū. Tas ir sarežģīti, taču ļoti ātri liek uzņēmējiem fokusēties uz jauniem tirgiem. Otrkārt, vietējā tirgū ir lielā konkurence, kas liek restorāniem un produktu jaunuzņēmumiem koncentrēties uz produkta un servisa kvalitāti, kā arī domāt par atšķirīgu piedāvājumu. Tas dabiskā ceļā virza uz inovācijām. Un tie, kam izdodas pircēja acīs radīt šo vērtību, sasniedz savu mērķi. Treškārt, Latvijas virtuve ir gastronomiski interesanta.”

Par realitātes šovu Meallions show

Februārī un martā Rīgā notiek YouTube realitātes šova pirmās sezonas filmēšana. Šovs domāts pārtikas nozares uzņēmējiem, tā balvu fonds ir 100 000 ASV dolāru. Meallions show vienkopus pulcē jaunos uzņēmējus ar inovatīvām pārtikas produktu idejām un ambīcijām iekarot pasaules tirgu.

Pēc šova veidotāju ieceres, Meallions mērķis ir radīt pārtikas nozares start-up komūnas perspektīvos nozares tirgos, iedvesmot lielos uzņēmējus uz globālu sadarbību, kā arī atklāt biznesa pasionārijus, kam piemīt drosme sapņot un palīdzēt realizēt potenciālu.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Brīvības ekspedīcija ''Monblāns 2018'' Valmieras TIC
27.martā plkst.18:30 Valmieras Tūrisma informācijas centrs aicina uz Ceļotāju stāstu vakaru, lai uzzinātu par unikālu projektu – Brīvības | Skatīt vairāk
Latvija
Autobusu noma - Setra S 416 (50 sēdvietas) AP SAULI
Ietilpīgs un ērts autobuss ar 50 sēdvietām, lieliem logiem un panorāmas skata jumtu. | Skatīt vairāk
Lieldienu brīvdienas visai ģimenei Jūrmalā Jantarnij Bereg
NO 37 EURO DIENNAKTĪ. Piedāvājums spēkā no 19.04 līdz 22.04.2019. Sanatorija “Jantarnij Bereg” piedāvā atpūtu ar labumu veselībai! | Skatīt vairāk
no 150 EUR
Pasākumi Valmierā martā Valmieras TIC
Martā aicinām baudīt koncertus, svētkus, sarīkojumus, kā arī apmeklēt dažādus izziņas un sporta pasākumus Valmierā Beverīnas, Burtnieku, | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.31528783sec.