Foto: Ilustratīvs attēls; Pixabay.com/ zheng2088 / 146 images
Autors: Santa Bivbāne
Avots: Baltictravelnews.com/travelweekly.com
Eiropas Savienība piešķīrusi finansējumu, lai uzlabotu dzelzceļa savienojumus starp Portugāli un Spāniju. Eiropas Reģionālās attīstības fonds piešķīra $290 miljonus, lai pabeigtu 178 kilometrus garo ātrgaitas līnijas posmu starp Spānijas pilsētām Plasenciu, Kaceresu un Badajozu.
Šie posmi būs daļa no 716 kilometru garā Madrides-Lisabonas maršruta. Paredzams, ka vilcieni sāks kursēt starp šiem diviem galamērķiem sāks kustību līdz 2023. gadam.
Šis maršrutu savienojums ir daļa no Atlantijas koridora, kas savieno Portugāli, Spāniju, Franciju un Vāciju.
Ātrgaitas dzelzceļš Eiropā sāka attīstīties pēc 1974. gada naftas krīzes. Eiropas energoatkarība apdraudēja iekšējo mobilitāti, tādēļ vairākas dalībvalstis pieņēma lēmumu izveidot drošu, ātru, ērtu un ekoloģisku transporta veidu, proti, ātrgaitas dzelzceļa līnijas. Itālija bija pirmā Eiropas valsts, kas atklāja ātrgaitas dzelzceļu - līniju no Florences un Romas atvēra 1977. gadā. Drīz pēc tam Francija atklāja savas Trains à Grande Vitesse līnijas. Vācijas pirmās ātrgaitas līnijas, ko apkalpoja Intercity Express (ICE) vilcieni, tika atvērtas 20. gadsimta 90. gadu sākumā, savukārt Spānijas Alta Velocidad Española (AVE) ātrgaitas dzelzceļš uzsāka darbību 1992. gadā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.