LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie tūrisma izdevuma «Riga This Week» galvenā redaktora Rodiona Šehovcova

LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie tūrisma izdevuma «Riga This Week» galvenā redaktora Rodiona Šehovcova

Tūrisma izdevuma «Riga This Week» un www.rigathisweek.lv galvenais redaktors Rodions Šehovcovs ir Latvijas tūrisma nozares balvas "Gada cilvēks tūrismā" 2018. gada ieguvējs kategorijā "Tūrisma žurnālists". Viņa pieredze un profesionālās spējas augušas līdz ar Rīgas straujo tūrisma attīstību, jo pēdējos 17 gadus viņš lepni pārstāv "Riga this week", atzīstot, ka tas ir viņa sirdsdarbs, kurā ikkatra Rīgas tūristiem ieteiktā vieta vai lieta ir pašu pārbaudīta un atzinīgi novērtēta.

BalticTravelnews.com: Tev noteikti ir izveidojies labs pārskats par to, kā pēdējos 10 gados ir attīstījies Rīgas un tās apkārtnes tūrisma piedāvājums? Ikdienā mēs to nepamanām, bet, ja paskatās 10 gadu laika posmā, tad noteikti Rīgas tūrisms ir attīstījies, vai ne?

Rodions Šehovcovs: Strādājot 17 gadus "Riga This Week", esmu kļuvis par liecinieku vairākām paradigmu maiņām attiecībā pret tūrisma biznesu, pieejai pret tūristu kā pret klientu. Mēs pavisam noteikti augam šajā ziņā. Tirgū parādās ļoti prestižas un lielu tīklu viesnīcas - tā ir pazīme, ka ir radusies labvēlīga vide biznesam un investīcījām. Agrāk uzņēmēji (restorāni, viesnīcas, klubi) tūristu galvenokārt uztvēra kā vienreizēju klientu ar domu "kādēļ gan būtu jācenšas, ja klients vairs neatgriezīsies un nevienam nepasūdzēsies?" Par laimi, šāda attieksme ir mainījusies.

BalticTravelnews.com: Kur un kā tūristi iegūst informāciju, kad viņi ir nonākuši Rīgā? Kas ir tie galvenie informācijas avoti, kuri būtiski ietekmē tūrista rīcības plānu Latvijas galvaspilsētā?

Rodions Šehovcovs: Nekautrēšos teikt, ka tie ir žurnāli, karte, portāls, Facebook grupas un "Riga This Week". Tā ir tūristu bībele: tajā atrodama informācija par pašām aktuālākajām izstādēm, koncertiem, muzejiem, galerijām, kino, klubiem, SPA, restorāniem. Žurnāls tiek izdots jau kopš 1992. gada, mēs oficiāli esam paši pieredzējušākie eksperti tūrtistiem, kas ierodas Latvijā. Viss, par ko mēs rakstām, ir pašu atrasts un pārbaudīts.

BalticTravelnews.com: Droši vien, ka esi dzirdējis par nejauko skandālu ar Rīgas Tūrisma attīstības biroju, kur KNAB ir izvirzījis ļoti nopietnus pārmetumus naudas līdzekļu izsaimniekošanā un dokumentu viltošanā. Kāds ir Tavs viedoklis par šo situāciju?

Rodions Šehovcovs: Man tas ir sāpīgi. Mēs jau kopš 1992. gada izpildām ļoti lielu daļu darba, kas saistīts ar tūristu informēšanu un nodrošināšanu ar materiāliem. Esam 100 % vietējais uzņēmums, kas nesaņem investīcijas no ārzemēm, izdzīvojam, pateicoties reklāmdevējiem. Katra reize centieniem sadarboties vai saņemt kaut vai informatīvu atbalstu no aģentūras puses tikusi ignorēta vai atteikta.

Es nezinu kā, bet izniekotais 21 miljons ir jāatgriež pašvaldībai un nodokļu maksātājiem tas būtu jāzina un jājūt. Un aģentūrai noteikti nevajadzētu kopēt mūsu darbu, tādējādi kļūstot par mūsu konkurentiem - uz mūsu pašu maksāto nodokļu rēķina. Atvērtība un sadarbība - tas ir tas, ko es sagaidu no valsts.


BalticTravelnews.com: Kā Tu vērtē Latvijas žurnālistiku tūrisma jomā? Ko Tu vari pateikt par moderno blogeru vai influenceru kustību ceļojumu sfērā?

Rodions Šehovcovs: Man tas šķiet ļoti pozitīvi - jo vairāk tiek izcelti cienīgi restorāni, klubi, kafejnīcas un dažādi pasākumi, jo vairāk attīstās, plaukst un zied bizness mūsu valstī. Blogeri ir ļoti spēcīgs uzmanības magnēts. Vienīgais, blogeriem un influenceriem nav nepieciešama preses licence, lai darbotos, tādēļ sanāk tā, ka viņiem ir tieši nekāda atbildība par informācijas patiesumu un materiāla kvalitāti. Lasītājiem iesaku uzticēties, bet tomēr pārbaudīt neoficiālos informācijas avotus.

BalticTravelnews.com: Kā Tu vērtē Latvijas tūrisma uzņēmumu mārketinga aktivitātes?

Rodions Šehovcovs: Bizness Latvijā ir ļoti "trausls materiāls" - kad ir klusā sezona, uzņēmums un iestāde balansē un izdzīvošanas robežas. Es ļoti cienu to, ka mani klienti skaita katru centu un ļoti uzmanīgi izplāno savu budžetu, tajā pašā laikā klietni ir ļoti atvērti sadarbībai.

BalticTravelnews.com: Latvijas tūrisma reklāmas tirgū aktīvi darbojas pasaules giganti - Google un Facebook, kuri iekasē, manuprāt, milzu naudas summas. Bet, vai viņi atbilstoši godīgai konkurencei maksā Latvijā nodokļus? Kāds ir Tavs viedoklis?

Rodions Šehovcovs: Jā, vajadzētu izdomāt shēmu, lai šie uzņēmumi maksātu nodokļus un vienlaicīgi nepaaugstinātu savu pakalpojumu cenas. Bet, principā, pateicoties globālajai informācijai, mums ir ļoti daudz jaunu instrumentu, lai piekļūtu vietējai un vispasaules auditorijai. Mēs ļoti aktīvi izmantojam Facebook lapu, grupu, Instagram un integrējamies tajās arī ar savu portālu www.rigathisweek.lv.

Foto: Aksels Zirnis

BalticTravelnews.com: Pastāsti, lūdzu, par uzņēmuma vēsturi! Kā tas radās un kāpēc tieši ar tādu nosaukumu? Kā vispār radās šī biznesa doma un kas bija pirmie klienti?

Rodions Šehovcovs: Žurnāla izdevēja ir Jeļizaveta Bočan. Viņai piemīt īpaša intuīcija darba jomā, drosme būt pirmajai un spēja atrast labākos profesionāļus. Viņa 1992. gadā ieraudzīja līdz šim "tukšu" nišu - biznesu un izveidoja tūrisma ceļvedi Rīgai. 27 gadu laikā galvenā redaktora un dizaineru amatā bijuši šobrīd ļoti zināmi Rīgā biznesmeņi, mākslinieki, reklāmisti. Žurnāla pirmsākumi meklējami laikā, kad Rīgā tikko atvēra pirmo restorānu "Mackdonald's" (mūsu izdevums, starp citu, bija vienīgais, kurā šis restorāns izvietoja reklāmu). Tajā laikā Rīgā bija maksimums četras ārzemju viesnīcas, savukārt apkalpošanas sfērā gandrīz neviens nerunājā angļu valodā. Tikko bija parādījusies žurnāla salikšana datorveidā: reklāmas foto un maketus nebija iespējams nosūtīt un saņemt caur e-pastu, vajadzēja apstaigāt klientu ofisus ar personīgo "hard disk" rokā.

Daudzi slaveni mākslinieki veidoja vāku dizainu speciāli mūsu žurnālam. Vēlos īpaši atzīmēt Agnesi Rudzīti - iepriekšējo žurnāla galveno redaktori, viņas personība un entuziasms žurnālu noveda līdz neizmērāmai popularitātei. Atsevišķi pateicības vārdi Anjai Coppieters - viņai ir apbrīnojama, super precīza profesionāle, kas strādā pie žurnāla salikšanas maģijas jau vairāk kā 20 gadus, bez viņas tas viss būtu neiespējams.

Izdevums jau vēsturiski meklē pašas interesantākās un trendīgākās sadarbības iespējas ar jauniem radošiem entuziastiem visās sfērās, kā arī atbalsta vietējos uzņēmējus. "Riga This Week" ir kultūras fenomens. Galvenā izdevuma ideja ir nebūt "dzeltenām" reklāmas skrejlapām, kas paredzētas pilsētas viesim, bet gan būt intelektuālam, humoriskam, uzmanīgam draugam, pavadonim. Mērķis ir būt neatkarīgiem, stilīgiem, ar neatkārtojamu raksturu, izglītot, izklaidēt, atvērt jaunus horizontus, dot padomus, likt iemīlēt Rīgu.

BalticTravelnews.com: Kas Tev patīk savā uzņēmumā un ko Tu noteikti gribētu mainīt?

Rodions Šehovcovs: Strādājot "Riga This Week" jau 17 gadus, esmu pilnībā saaudzis ar šo projektu. Tas ir no manis un manas dzīves neatdalāms un esmu ļoti laimīgs, ka varu dalīties ar savu prieku un stilu ar tik lielu daudzumu cilvēku. Tā ir ļoti dzīva sistēma, tā mainās kopā ar mani un pilsētu, "Riga This Week" ir Rīgas atspulgts.

BalticTravelnews.com: Pēc kādiem kritērijiem Tu vērtē "Riga This Week" un ar kādiem citiem izdevumiem pasaulē Tu to salīdzini?

Rodions Šehovcovs: Žurnāls no vienas puses veidots ierastajā rokasgrāmatas/pilsētas ceļveža formātā, bet mūsu gadījumā, rakstus es rakstu pats, tie nav reklāmas teksti un visa vietu un pasākumu izlase ir žurnālistisks darbs. Tās visas ir mūsu personīgās un pārbaudītās rekomendācijas.

Foto: Aksels Zirnis

BalticTravelnews.com: Tagad visi runā par internetu un sociālajiem tīkliem, bet "Riga This Week" ir papīra formāta izdevums. Nav tā, ka klienti skatās un domā, atnācis cilvēks no "dinozauru" laikmeta?

Rodions Šehovcovs: Klienti parasti paši nāk pie mums un drukātā versija ir daudz populārāka. Lielākā daļa tūristu ņem līdzi ceļvedi kā suvenīru uz savu valsti, lai pedantiski izplānotu un sagatavotu savu nākamo braucienu. Varu piebilst, ka mūsu interneta vietne un Facebook lapa arī ir ļoti populāri.

BalticTravelnews.com: Tu šogad ieguvi titulu "GADA CILVĒKS TŪRISMĀ 2018". Apsveicu! Kādas bija sajūtas, saņemot šo balvu, un kādas tās ir tagad, kad ir pagājis kāds laiciņš? Vai šī balva Tavuprāt vispār ir vajadzīga Latvijas tūrisma nozarei?

Rodions Šehovcovs: Paldies! Ļoti patīkami un pelnīti! Tas vēl joprojām ir mans augstākais profesionālais apbalvojums. Turpināsim strādāt, lai nākamajā gadā atkal spīdētu uz jūsu skatuves. Balva ir katastrofāli nepieciešama, tūrisms avangardā ir nepieciešams pilsētai un valstij, industrijas darbinieki ļoti pastiprināti strādā, lai piesaistītu ārzemniekus un viņu resursus mūsu valstij, viņu darbam jābūt pamanītam! Varbūt būtu lielāka uzmanība jāpievērš individuālajiem entuziastiem. Tā ir īsta māksla būt veiksmīgiem vietējā biznesā - rēķināties tikai ar saviem spēkiem.

BalticTravelnews.com: Pastāsti par sevi! Kur Tu esi dzimis, mācījies, studējis, strādājis? Kādi ir bijuši Tavi profesionālie sapņi un vai tie ir realizējušies?

Rodions Šehovcovs: Es esmu simtprocentīgs rīdzinieks. Mācījos Latvijas universitātē - žurnālistikas fakultātē, PR un reklāma, vienlaicīgi strādāju tirgū par miesnieku, lai būtu iespēja apmaksāt mācības. Tur es pirmo reizi iepazinos ar restorānu biznesu, mēs kopā ar tēvu piegādājām gaļu tādiem restorāniem kā "Makaroni", "Red Fred" u.c. Tā es kļuvu epikūrs, atradu īsto baudu ēdienā un mākslā. Es atradu aicinājumu sulīgi aprakstīt foršas vietas. Vēl es pabeidzu mākslas skolu un politiskās žurnālistikas kursu Zviedrijas ekonomikas augstskolā. Paralēli mācībām, sāku strādāt "Riga This Week" un vēljoprojām iedziļinos savā mērķī. Darbs man sniedz nebeidzamu attīstību, laimi, jēgu, prieku un apmierinātību.

BalticTravelnews.com: Kādi ir Tavi hobiji? Pastāsti par tiem!

Rodions Šehovcovs: Mēs ar manu brīnišķīgo sievu dievinam ceļot - visus savus brīvos līdzekļus mēs atliekam ceļojumiem. Vēl mums ir fotoprojekts, mēs jau pāris gadus uzņemam foto ar filmas fotoaparātiem, mūsu knifiņš - daudzuzklājošā ekspozīcija ar kadru novirzi (multiple exposure) - kad vairāki kadri uzklājas viens uz otra, pārklājas, tādējādi transformējas un papildinās realitāte.

Pagājušajā gadā mēs atklājām diezgan veiksmīgu izstādi ar saviem foto darbiem. Vēl es dievinu japāņu kaligrāfisko mākslu un gleznoju suiboku un sumi-e, tas ļoti palīdz atslābināt smadzenes, jo ir jākoncentrējas. Veidoju akadēmiskā portreta aplikācijas "fusion".

Man ir vairāki sadarbības projekti ar latviešu modes dizaineriem - es veidoju vīriešu modes apģērbu kolekcijas kopā ar Annu Led un Qoo Qoo. Šobrīd aizraujos ar ādas izstrādājumiem.

Mēs ar sievu praktizējam tibetiešu budismu un cenšamies katru dienu meditēt un dodam solījumus vienmēr palikt laimīgiem un prieka pilniem.

Foto: Victor Sajenko/imagenoire.com

BalticTravelnews.com: Ja nākamie trīs gadi Tev būtu jānodzīvo ārpus Latvijas, kurās trīs valstīs - katrā gadu - Tu labprāt dzīvotu?

Rodions Šehovcovs: Lieliska ideja: mēs ar sievu brauksim uz Taizemi - daba, laikapstākļi, klimats, pats labākais ēdiens un to daudzveidība. Tam visam vēl pievienojas patīkams budistu republikas "vaibs" (noskaņa).

Itālija: apbraukāt visus muzejus, pašas skaistākās vietas, padzīvotu ilgāk Venēcijā. Iemācīties pie skulptūru meistariem padziļināt savas zīmēšanas prasmes.

ASV: Neesmu tur vēl nekad bijis. Apbraukātu ar vintāžas "Thunderbird" visu valsti divatā. Varbūt pat varētu atkārtot Vienstāvu Amerikas maršrutu, ko veica Ilfs un Petrovs.

BalticTravelnews.com: Kur Tev patīk atpūsties Latvijā?

Rodions Šehovcovs: Latvija ir lieliska un ļoti iedvesmojoša. It īpaši vasarā un it īpaši, kad ir sauss laiks. Man atpūta Latvijā ir draugi, mašīna, telts, grils un neizpētītas vietas dabā. Man īpašas vietas šķiet Kaltenes akmeņainā pludmale, Burtnieku ezers, Lielauces ezers, Velnezers un, protams, doties ar plostiem pa Gaujas upi.

BalticTravelnews.com: Kā Tu gatavojies saviem ceļojumiem ārpus Latvijas, ja tie nav saistīti ar darbu? Esi spontāns ceļotājs jeb Tu savu ceļojumu rūpīgi plāno?

Rodions Šehovcovs: Mans darbs ir saistīts ar tūrismu, tādēļ ceļojumi (un tas ir forši) nav saistīti ar darbu. Mēs sekojam mājas lapām, kas piedāvā izdevīgus un pievilcīgus variantus lidojumiem un viesnīcām, ja parādās kaut kas ļoti saistošs, tūlīt pat ķeram ciet piedāvājumu! Es uzskatu, ka vajag paļauties uz gadījumiem un intuīciju. Ja grūti iekļauties konkrētā budžetā un laika posmā, labāk atlikt ceļojumu. Bet, ja visi apstākļi sakrīt, bez kavēšanās lecam lidmašīnā un kā allaž ar vieglu ceļasomu dodamies ceļā.

BalticTravelnews.com: Pastāsti kādu interesantu ceļojuma atgadījumu, kas vienmēr Tev sagādā siltas atmiņas?

Rodions Šehovcovs: Pats svaigākais atmiņā ir ceļojums uz salu Taizemē - Ko Samet. Mēs noīrējām bungalo pie pašas jūras un uz turieni devāmies uzreiz no ielidošanas Bangkokā - lai nomainītu nebeidzamo troksni un megapoles tempu uz pilnīgi mežonīgu dabu. Mūsu bungalo atradās 10 metrus no ūdens, pašā mazākajā un klusākajā salas pludmalē. Pa mazās vannas istabas grīdu skraidīja skorpioniņi. No ērtībām mums pienācās gulta un ventilators. Apgalvot, ka tas bija "basic package" būtu ļoti skaļi teikts, tas bija gandrīz "survival pack". Bet lielāku savienošanos ar dabu un tādu prāta mieru mēs sen nebijām izbaudījuši. Visa pasaule pārvērtās par baltu smilšu taku, kristāldzidru ūdens brīzi, bezgala skaistiem saullēktiem un saulrietiem.

BalticTravelnews.com: Zinu, ka Tava sieva nāk no Latgales. Vai esi iepazinis latgaliešu viesmīlību un kā Tu pats raksturo Latgali no ceļotāja skatupunkta?

Rodions Šehovcovs: Laiku pa laikam braucam ciemos pie manas sievas vecmāmiņas Viļānos. Tur ir pirtiņa, iespējams izpeldēties ezerā - kaifs! Latgale ir ļoti interesanta, mistiska, dāsna, garda, oriģināla, viesmīlīga. Lai to līdz galam saprastu, vajadzētu doties lielākā tūrē - lai aplūkotu senās baznīcas, ezerus, mežus, arī bijušos poligonus, Programma varētu būt šāda: Jersika - Nīcgale - Līksna - Daugavpils - Slutišķi - Krāslava - Piedruja - Dagda - Andrupene - Aglona - Preiļi.

BalticTravelnews.com: Man jāatzīst, ka Tevi reti var sastapt noskumušu un Tev piemīt jautras kompānijas dvēseles statuss. Kā Tu to panāc?

Rodions Šehovcovs: Paldies par komplimentu! Laime un prieks ir mans darbs, reliģija, filosofija, mērķis un ceļš. Dažreiz tas sanāk pats no sevis, bet dažreiz pavelku sevi aiz ausīm kā Minhauzens - lai saskatītu to, ko nepieciešams atmest un spētu atrast, kur ir tas vērtīgais un prieka pilnais, uz ko vajadzētu fokusēties. Realitātes pamats ir brīvība un prieks, savukārt ciešanas ir programmas kļūda, īslaicīga lietu īstās dabas nesaprašana.

EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES

Esmu dzimis un izaudzis...

Rīgā, tā viennozīmīgi ir mana dzimtene, mana bāze

Mana mīļākā vieta Rīgā ir…

Vecpilsētas centrs

Ja man būtu iespēja, es vienu stundu aprunātos ar...

Vēsturisko Budu Šakjamuni

Nauda ir…

Instruments, lai nestu labumu sev un citiem

Mans mīļākais ēdiens ir…

Perfekti pagatavots ēdiens

Iesaku visiem izlasīt grāmatu ar nosaukumu…

Robertson Davies "Fifth Business" (1970)

Esmu pateicīgs par…

Savām spējām un iespējām

Ceļošana man ir…

Kā ieelpot svaigu gaisu

Mans skaistākais gadalaiks ir…

Vasara

Mans dzīves moto ir…

Gūt pēc iespējas vairāk laimes no katra mirkļa

No auto zīmoliem es izvēlos…

Ford Thunderbird 1957

Mans novēlējums BalticTravelnews.com ir…

Turpiniet tādā pašā entuziasma un čakluma garā!

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Komplekss pasākumu organizēšanai TAKA
Lieliska vieta dažādu sporta un korporatīvo pasākumu, nometņu, treniņu, koncertu, festivālu, baļļu, svētku un citu pasākumu organizēšanai. | Skatīt vairāk
Latvija
Autobusu noma - NEOPLAN N516(49 sēdvietas) AP SAULI
Lielām grupām iesakām autobusu ar 49 sēdvietām. Organizējam pasažieru pārvadāšanu Rīgā, Latvijā, Baltijas valstīs. Nodrošinām transfērus | Skatīt vairāk
Višķu estrāde un stadions TAKA
Lieliska vieta dažādu sporta un korporatīvo pasākumu, nometņu, treniņu, koncertu, festivālu, baļļu, svētku un citu pasākumu organizēšanai. | Skatīt vairāk
Autobusu noma - MB Sprinter (19 sēdvietas) AP SAULI
Piedāvājam nomāt mūsu jauno luksus klases mikroautobusu - Mercedes Benz Sprinter ar 19 sēdvietām! Ideāls mazām ceļotāju grupām, kas augsti vērtē | Skatīt vairāk
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.39650583sec.