Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: Telegraph.co.uk/BalticTravelnews.com
Nesen veikta pētījuma rezultāti kārtējo reizi apliecina, ka interneta resursos lasāmās atsauksmes nereti mēdz būt ļoti neobjektīvas. Kā izrādās, itin liela daļa Lielbritānijas iedzīvotāju atsauksmes raksta vai nu savtīgu nolūku vadīti vai arī, lai spītētu tūrisma uzņēmumiem.
Kompānija "Schofields" veica pētījumu, aptaujājot 1 900 britu ceļotājus. Visai pārsteidzošā kārtā astoņi procenti respondentu atzinuši, ka vismaz vienu atsauksmi interneta vidē uzrakstījuši, lai spītētu kādam uzņēmumam. Viņi nosaukuši vairākus iemeslus, kādēļ tā darījuši.
Reklāma
Viens no aptaujātajiem, palikdams anonīms, norādījis: "Domāju, ja uzrakstīšu ko sliktu, viņi sazināsies ar mani un piedāvās bezmaksas ceļojumu." Kāds cits respondents atzinis: "Man bija garlaicīgi, un tobrīd nejauši internetā uzgāju šo viesnīcu, kura lepojās ar pozitīvajām klientu atsauksmēm. Tādēļ izlēmu, ka uzrakstīšu ko sliktu, lai viņi sevi tik augstu nevērtētu."
Savukārt kāds viesnīcas īpašnieks atzinies, ka speciāli atstājis negatīvu atsauksmi konkurējošā uzņēmuma mājaslapā, šādu soli nodēvējot par "pašsaglabāšanos".
Tikmēr viena no lielākajiem tūrisma portāliem TripAdvisor.com pārstāvji norāda, ka uzņēmēju mēģinājumi atsauksmju veidā kaitēt konkurentiem ir pretrunā ar vietnes lietošanas noteikumiem, turklāt šādas aktivitātes tiek regulāri apkarotas. Tas pats attiecas uz portāla lietotājiem, kuri cer, ka daži nepatīkami vārdi ļaus viņiem doties bezmaksas atpūtā.
Tomēr TripAdvisor pārstāvis norādījis, ka lielākā daļa portālā atstāto atsauksmju ir pozitīvas – vidējais viesnīcu vērtējums dotajā brīdī ir četri no maksimālajiem pieciem punktiem.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.