Autoražotāji ir spiesti pielāgoties jaunajiem pieprasījumiem

Autobūve, šķiet, patlaban piedzīvo nopietnākās pārmaiņas pēdējo simts gadu laikā – tirgus neatgriezeniski mainās par labu videi draudzīgām automašīnām, turklāt "pie durvīm jau klauvē" pašbraucošie auto. Tādēļ autoražotāji ir spiesti vai nu pielāgoties jaunajiem apstākļiem, vai arī izzust.

"Ja mazliet padomāsim, tad sapratīsim, ka auto ražošana līdz pavisam nesenam laikam bija maz mainījusies kopš brīža, kad Henrijs Fords savā rūpnīcā ieviesa konveijeri. Taču tagad redzam, ka, reaģējot uz sabiedrības prasībām par ilgtspēju, draudzīgumu videi, automašīna lielā mērā tiek būvēta no jauna," skaidro BMW "Inchcape Motors Latvia" pārdošanas vadītāja Zane Zariņa.

Proti, nākotnes automašīna ir ilgtspējīga, apveltīta ar mākslīgo intelektu (vieda) un viegli spēj iekļauties aprites ekonomikas modeļos. Un ražotāji rēķinās ar patērētāju uzvedības izmaiņām, ko paredz dažādi aprites ekonomikas attīstības scenāriji, tādējādi padarot automašīnas pieejamākas un ilgtspējīgākas. Ikviena no šīm īpašībām rada jaunus izaicinājumus autobūvētājiem, kurus neievērojot var viegli zaudēt tirgu.

Ideālais elektromobilis ir ļoti energoefektīvs

Galvenā tendence – auto ražotāji attīsta un izstrādā tehnoloģijas, kas padarītu elektromobiļus kompaktākus un vieglākus nekā esošās mašīnas. Tādēļ liela uzmanība tiek pievērsta materiāliem, no kuriem automobiļi tiek ražoti. BMW savā elektromobiļu līnijā daudz izmanto augsto tehnoloģiju produktu – oglekļa šķiedras, kā arī alumīnija detaļas, tā būtiski samazinot mašīnas svaru.

Otrkārt, efektīva elektroauto pamatelements ir izcila aerodinamika, kas samazina vēja radīto pretestību un attiecīgi - elektroenerģijas patēriņu. Tie var būt, piemēram, apslēpti konstruktīvie elementi, kas mašīnas apakšējo daļu aizsargā no vēja radītas turbulences, vai īpaši uzlabotas riteņu arkas un sānu sliekšņi.

Arī ražošanas process un elektrības ieguve tiek padarīta iespējami ilgtspējīgāka

Kā liecina pašu ražotāju aplēses, mašīna sastāv no aptuveni 28 000 detaļu. Tās montēšana, sākot ar izejmateriālu ieguvi līdz ražošanas procesam rūpnīcā, ir sarežģīts daudzpakāpju piegādes process, kuru pilnībā nemaz nav iespējams izsekot. Tādēļ atbildīgi autoražotāji aizvien lielāku uzmanību pievērš tam, vai izejmateriāli, tostarp alva, tantals, volframs, zelts, dabiskais kaučuks tiek iegūti ar ilgtspējīgām metodēm. Ideālā gadījumā ilgtspējas principam ir jābūt ievērotam ikvienā mašīnas "dzīves posmā", sākot ar konstruēšanu un ražošanu līdz pat mašīnu lietošanai un utilizācijai.

"Nenoliedzami, mašīnbūves ilgtspēja nozīmē ne tikai auto ar maksimāli zemu CO2 izmešu līmeni, bet arī iespējami zemākas emisijas no ražošanas un elektrības iegūšanas procesa. Tā, piemēram, Leipcigas rūpnīcā, kur top elektromobilis BMW i3, visa izmantotā enerģija ir iegūta no atjaunojamajiem resursiem," stāsta Z. Zariņa. 

Turklāt elektroauto ir mazāk detaļu, attiecīgi arī mazāks izejmateriālu patēriņš. Tā motors ir vienkāršāks, tādēļ arī mašīnu montāža vairs nav tik sarežģīta. Savukārt tas ļauj rūpnīcās palielināt automātikas un robotizācijas līmeni.

No naftas tapušus materiālus aizvieto otrreiz pārstrādāti un dabai draudzīgi materiāli

Tā ir BMW koncerna politika – aizstāt materiālus, kas ražoti no naftas, ar citiem, uzsver "Inchcape Motors Latvia" produktu speciālists. Tā, piemēram, BMW i3 ir ne tikai bezizmešu auto, bet tā ražošanā ir izmantoti iespējami daudz otrreiz pārstrādātu materiālu. 25% no salona aprīkojuma ir ražoti no atjaunojamajiem materiāliem. Izmantotie tekstila materiāli teju simtprocentīgi ir tapuši no pārstrādātas plastmasas, 34% no tiem ir pārstrādātas PET pudeles. Savukārt durvju apdares paneļi un priekšējais panelis ir ražoti no atjaunojamajām dabiskajām šķiedrām.

Mašīnai ir jābūt ne tikai "gudrai", bet arī izklaidējošai

Jādomā, tas būs mazliet satraucoši – sēdēt mašīnā, kas pārvietojas pati. Neskatoties uz to, ka līdz autonomajai braukšanai vēl ir kāds brīdis jāgaida, ir acīmredzami, ka jau tagad mašīnas "smadzenes" ir kā mākslīgais intelekts vai tā elementi.

Tiesa, lai arī cik "gudra" būtu mašīna, pircējus, pirmkārt, interesē auto borta datora piedāvātās izklaides iespējas. Tās ir īpaši svarīgas t.s. "millenium" paaudzes vidū.  Cilvēki ir gatavi maksāt vairāk par mašīnām, kas ir aprīkotas ar modernām informācijas un izklaides sistēmām.

"Kā mēs redzam, ilgtspēja nav esošā noliegšana, patiesībā tā ir veco lietu "pārfrāzēšana", radot inovatīvus un pievilcīgus risinājumus. Mēs esam pārliecināti, ka autobūves inovācijas mums nodrošinās efektīvāku, drošāku un ērtāku braukšanu," uzsver Zariņa.

Par "Inchcape Motors Latvia"

Oficiālais BMW, BMW Motorrad, MINI, Ford, Mazda, Jaguar un Land Rover pārstāvis Latvijā jau vairāk nekā desmit gadus. 2017.gadā uzņēmums saņēma "Ilgtspējas indeksa" sudraba kategorijas atzinību, kļūstot par pirmo un līdz šim vienīgo uzņēmumu auto nozarē Latvijā, kurš saņēmis šo apbalvojumu. Pasaulē "Inchcape" ir viens no vadošajiem auto tirdzniecības uzņēmumiem, kas pārstāvēts 32 valstīs un nodarbina vairāk nekā 18 000 darbinieku.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
JAUNUMS! 𝐄𝐕𝐈𝐉𝐀𝐒 𝐒𝐀𝐋𝐀  Latvia Tours
Ceļotāji izvēlas Eviju, lai izvairītos no tūristu burzmas un izbaudītu vietējo kultūru. Šeit tūristiem tiek sniegta autentiska grieķu pieredze. | Skatīt vairāk
no 539.00 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 21.03.2024 - 01.04.2024 Taizeme - dažādām gaumēm Estravel Latvia
Taizeme - piedzīvojumi // atpūta spa kūrortos // Izvēlieties ceļojumu atbilstoši savai gumei! Piedzīvojumu ceļojumiem - atlaides! | Skatīt vairāk
no 367 EUR
 Populārākais Itālijas pludmales kūrorts Latvia Tours
Pludmales kūrortā ir smilšu, platas un lēzenas, jūra silta un, turklāt, nav dziļa. Brīnišķīgi attīstīta infrastruktūra ar tradicionāli sirsnīgu | Skatīt vairāk
no 495 EUR
Danču vakars ar Tautas mūzikas kopu Valmieras TIC
6.aprīlī plkst.18.00 Valmieras Kultūras centrā norisināsies Danču vakars kopā ar Tautas mūzikas kopu. | Skatīt vairāk
5 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.45249987sec.