LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie restorāna «Ferma» vadītāja Jāņa Viļumova

LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie restorāna «Ferma» vadītāja Jāņa Viļumova

Restorāna «Ferma» darbībā aizvadīts pirmais gads, un tā vadītājs Jānis Viļumovs ar gandarījumu novērtē katru no klientiem, kuri ar smaidu no restorāna dodas mājup un tajā atgriežas vēl un vēl. Rīgas Klusā centra vienam no iecienītākajiem restorāniem ir dažādi plāni, lai savu darbību attīstu un ikdienā klientus vēl vairāk iepriecinātu ar kvalitatīvu ēdienu.

BalticTravelnews.com: Restorāns "Ferma" ir nosvinējis gada jubileju. Vai Jūs abi ar šefpavāru un restorāna īpašnieku Māri Astiču, zinot gada laikā piedzīvoto, būtu šādu restorānu atklājuši?

Jānis Viļumovs: Brīžiem pat nespēju noticēt paveiktajam, jo pirmie mēneši bija īpaši smagi. Atskatoties, manuprāt, man tagad nepietiktu baterijas, lai kaut ko tik grandiozu iesāktu un visu to paveiktu. Smaidi un pateicības no klientiem jau pirmajos mēnešos vienlaikus deva lielu stimulu un enerģiju strādāt tālāk un vēl labāk. Prieks, ka šodien restorāns veiksmīgi darbojas.

BalticTravelnews.com: Kādi bija galvenie izaicinājumi, ko jūs nebijāt plānojuši?

Jānis Viļumovs: Galvenais izaicinājums bija atrast spēcīgu darbinieku komandu, kas sākotnēji nešķita kā gaidāma problēma. Restorānu atvērām vasaras otrā pusē, kad darbiniekus dabūt ir visgrūtāk. Ar klientu lielo plūsmu sākumā bija ļoti grūti tikt galā. Paldies komandai, jo pirmajos trīs mēnešos faktiski brīvdienas bija tikai svētdienās, kad restorāns ir slēgts. Taču mēs ar Māri nācām uz restorānu svētdienās, visu pārlūkojām, plānojām, ko un kā darīt labāk.

Tagad mums ir stabila darbinieku komanda, no kuras gada laikā kāds aizgājis tikai patiešām sev objektīvu iemeslu dēļ, vēloties kaut ko dzīvē pamainīt. Prieks, ka vairāki produktu piegādātāji mums noticēja uzreiz, bet pēc 3 – 4 mēnešu darba arī citi pievienojās. Izvēlamies galvenokārt Latvijas ražotāju produkciju, lai gan vienmērīgs tās nodrošinājums ir daudzu lauksaimnieku problēma. Zivju audzēšana un spēja regulāri piegādāt restorāniem ir vairāk sakārtota, tādēļ arī izmantojam šo piedāvājumu. Zivju audzētājii spēj arī nodrošināt nemainīgu kvalitāti, kas lopkopjiem Latvijā ir grūtāk. Samērā daudz pie mums nāk paēst krieviski runājošie viesi, kuri arī ir īpaši iecienījuši zivis. Protams, gaidām, kad arī no Krievijas brauks atkal vairāk viesu, jo mēs protam strādāt ar šo publiku. Aptuveni 70% restorāna apmeklētāju ir latvieši un pārējie krievvalodīgi, kā arī ārzemju viesi.

Strādājam ar Latvijā audzētu liellopa gaļu, kuru pirms pasniegšanas restorāna viesim noturam līdz pat 50 dienām ("Dry aged") tam paredzētos skapjos.

BalticTravelnews.com: Kas restorāna darbā ir nācis klāt?

Jānis Viļumovs: Lielāka pārliecība. To deva arī vairākas šogad saņemtās balvas, ko mēs negaidījām. Sākumā sevi nepozicionējām, ka būsim viens no TOP 10 Rīgas restorāniem, bet gan tāds, uz kuru pašiem gribētos aiziet ikdienā paēst. Lai cilvēkiem nebūtu jāgaida ļoti īpašs moments, lai aizietu uz restorānu, piemēram, kā tas ir ar restorānu "Vincents". Ēdiens mums ir cilvēkiem saprotams. Daudziem restorānu atklājējiem ir tendence atvērt ambiciozus restorānus, uztaisīt tajos mākslu, bet cilvēks grib paēst!

Es to sapratu, nedaudz pastrādājot Berlīnē, Vācijā, kur palīdzēju vienai Latvijas kompānijai atvērt restorānu. Cilvēks iet uz vietu, kur var paēst un viņu laipni sagaidīs. Par tiem, kuri meklē kādas īpašas garšas, ir cits stāsts. 

BalticTravelnews.com: Vai restorāna apmeklētājs Latvijā ir uzticīgs ir vienam restorānam? Jums tas varētu būt izdevīgi, bet no otras puses varētu apnikt visu laiku ēst vienā vietā.

Jānis Viļumovs: Nē, Latvijā klients nav pastāvīgs. Viņš skatās sev izdevīgumu un ērtumu. Ja restorāns ir blakus viņa mājām, tad varbūt atnāk vairāk nekā reizi nedēļā. Rīgā restorānu izvēle ir ļoti plaša un reizē diezgan vienāda piedāvājuma ziņā. Līdz ar to atliek notikt kaut kādam sīkumam, kaut kas tajā dienā neiegaršojas, viesmīlis ne tā pasmaida, un klients var aiziet uz citu restorānu. Tāpēc ļoti svarīgi turēt roku uz pulsa.

Mēs ar Māri visu laiku esam restorānā, kas klientiem ir ļoti svarīgi. Māris vairāk ir rīta cilvēks, es pastrādāju biežāk vakaros, kas manai būtībai ir ierastāk. Pastāvīgos klientus pazīstam, tāpat viņus pazīst mūsu darbinieki. Tuvāk pazīstamajiem ir ierasts man piezvanīt vai atrakstīt īsziņu, ja neesmu zālē. Ir bijis pat tā, ka esmu izbraucis pilsētā, bet, saņemot šādu ziņu, ātri dodos atpakaļ uz restorānu.

BalticTravelnews.com: Uz ko vēl liekat akcentu, lai klients kļūtu par pastāvīgu restorāna "Ferma" apmeklētāju?

Jānis Viļumovs: Protams, ka cilvēks galvenokārt nāk pie mums ēdiena dēļ. Svarīgi, lai viesmīlis ēdienu iznes ar smaidu un par to spēj pastāstīt plašāk. Mums katram ēdienam ir īpašs stāsts, kā produkti audzēti, kā tie gatavoti, lai viesim būtu skaidra mūsu pieeja un neiedomātos, ka uz šķīvja redzamo no paciņas izņēmis un uzsildījis kāds robots. Nevaru iedomāties restorānu Latvijā, kurš varētu pastāvēt, mānot viesi. Cilvēki tik daudz ceļo, tik daudz redzējuši, pagaršojuši, iepazinuši visu jauno.

BalticTravelnews.com: Vai esat rēķinājuši, cik šādu pastāvīgo klientu gada laikā esat restorānam piesaistījuši? Ja es pie Jums atnākšu vairākkārt, ko īpašu es tāpēc iegūšu? 

Jānis Viļumovs: Tie noteikti ir vairāki simti cilvēku. Mums visi klienti ir īpaši un tāpēc nevienam nepiemērojam kādas atlaides, klientu kartes vai tml. Mēs esam iedevuši atlaidi visiem! Drīzāk tad pārsteidzam ar kādu šefpavāra garšīgo komplimentu. Piemēram, tagad pacienājam ar ļoti garšīgu mūsu gatavoto citronu limončello. Gribam, lai mūsu pateicība būtu dabiska.

BalticTravelnews.com: Restorāns "Ferma" atrodas nedaudz nostāk no Rīgas vēsturiskā centra. Vai šo vietu atrod arī ārzemju tūristi?

Jānis Viļumovs: Daudzi savus ārzemju viesus ved uz "Fermu", jo tādējādi iespējams parādīt Latvijas produktus un virtuvi. Nekādu tūristu piesaistīšanas kampaņu neesam izvērsuši, bukletos neesam. Nekā speciāli neatalgojam viesnīcas par to, ka sūta tūristus pie mums, bet paldies viesnīcu darbiniekiem, kuri izpratuši mūsu kvalitāti un arī iesaka saviem klientiem. Viņiem jau arī tā ir atgriezeniskā saite, ja klients apmierināts, ka viesnīcā ieteikts labs restorāns, ko Rīgā tiešām bijis vērts apmeklēt. Interesanti, ka tūristi atnāk ar šīm lielajām papīra kartēm rokās, kur ar pildspalvu apvilkts aplītis ap restorānu "Ferma", citreiz vēl ceļš iezīmēts. Tātad vietējie cilvēki iesaka, un tas ir patīkami! Tieši ārzemju viesi arī ļoti pozitīvas atsauksmes ieraksta interneta lapās, sociālajos tīklos. Latvijas iedzīvotājiem raksturīgāk ierakstīt, ja kaut kas bijis slikti, bet, ja labi, tad tas tā arī paliek pie sevis.

BalticTravelnews.com: Ko jūs būtu darījuši savādāk nekā pirms gada?

Jānis Viļumovs: Grūtākais ir atrast balansu, lai klientam iedotu labāko, bet arī pašiem kaut kas paliktu. Māja ir liela, darbinieku ir vairāk nekā 50.  Zinot mūsu likumdošanu un nodokļus, tā ir liela atbildība uz mūsu pleciem.

BalticTravelnews.com: Vai ēdienkarti maināt?

Jānis Viļumovs: Sekojam līdzi sezonalitātei, četras reizes gadā tā nedaudz mainās. Lielākā problēma vienmēr ir izlemt, kurus ēdienus izņemt. Populārākos ēdienus atstājam. Piemēram, sākām ar pieciem desertiem, tagad to ir 12, bet nevienu tā īsti nevarētu ņemt ārā no ēdienkartes, jo visi ir savā brīdī pieprasīti.

BalticTravelnews.com: Kāda mūzika skan restorānā "Ferma"?

Jānis Viļumovs: Mūziku pamainām pat ne tik daudz viesu cik darbinieku dēļ. Būtu pārāk nogurdinoši nedēļā klausīties atkal un atkal vienu un to pašu. Piektdienās, sestdienās pie mums ir dzīvā mūzika. Vairāk mūsu mūzikas stili ir soul un džeza mūzika. Mana pirmā darbavieta bija pie Aleksandra Slobina restorānā "Kabuki", un viņam bija svarīgi, lai jebkurā restorāna vietā mūzika skanētu perfekti. No viņa iemācījos, ka mūzika restorānā nevar būt uzbāzīga, tai jāpalīdz baudīt ēdienu.

BalticTravelnews.com: Kādas ir ieceres, ko vēl vajadzētu iegādāties, lai "Ferma" strādātu vēl labāk?

Jānis Viļumovs: Jau pirmajos mēnešos iegādājāmies dažādas iekārtas, kas ļauj mums gatavošanas laikā saglabāt produkta nemainīgu kvalitāti, kā, piemēram, jaunākās paaudzes saldējuma gatavošanas iekārta. Līdz ar to arī Restorānu servisa skolā varam parādīt modernākās iekārtas. Vēl gribētu nopirkt speciālus ratus, lai viesmīlis restorāna viesim labāk varētu prezentēt bāra sortimentu. Esam jau iegādājušies vīna dispanseru, kas palīdz izcilākus vīnus pasniegt pa glāzēm. Sākam domāt, ka līdzīga iekārta būtu nepieciešams arī šampanieša pasniegšanai. Tā varētu arī paplašināt šampaniešu sortimentu.

BalticTravelnews.com: Vai jūs apkalpojat arī pasākumus ārpus restorāna telpām?

Jānis Viļumovs: Jā, bet arī tajos pasniedzam restorāna "Ferma" ēdienus, jo mums ir svarīgi uzsvērt savu identitāti un kvalitāti. Piemēram, nodrošinājām ēdināšanu "Latvijas Mobilas telefons" 25 gadu jubilejas viesiem Latvijas Nacionālajā operā. Vēl nebija iznākuši mūsu pavāri formās, kad daži viesi jau novērtēja pasniegto, sakot: "Vai tikai tā nav "Ferma"?" Tātad mūs atpazīst.

BalticTravelnews.com: Kā Jūs ar Māri iepazināties un sākāt šādu biznesa sadarbību?

Jānis Viļumovs: Bijām blakus, kad es no bārmeņa izaugu par restorāna vadītāju, bet Māris par šefpavāru. Tad mēs tādi divi - ar karogu rokās mēģinājām lauzt visus stereotipus. Sākumā visu sapulcēs centāmies pierādīt ar skaitļiem, bet jau pēc dažiem mēnešiem mums uzticēja diezgan daudz, divās viesnīcās pārvaldījām visu, kas attiecas uz Food&Beverage (ēdieniem un dzērieniem – red.). Mēs ļoti augām, sadraudzējāmies un sapratām, ka mums potenciāls ir ļoti liels. Apzinājāmies, ja es esmu zālē un Māris virtuvē, tad viss būs kārtībā. Viens otra darbā nejaucāmies. Raksturos esam diezgan atšķirīgi, katrs no sava Latvija gala – es no Ventspils, Māris no Dvietes, viņš rīta cilvēks, es vakara, un pretpolu esamība arī mums palīdz gan strādāt, gan uzturēt draudzību.

BalticTravelnews.com: Kā Jūs šefpavāru Māri Astiču vēl raksturotu?

Jānis Viļumovs: Viņš noteikti ir impulsīvāks, ar trakākām idejām, reizēm es viņu pavelku atpakaļ pie zemes. Citreiz es nobīstos, Māris mani pavelk ar savām idejām līdzi, un arī tas ir labi. Manuprāt, Māris ne no kā nebaidās, cepuri nost, viņam arī izdodas īstenot lielas lietas.

BalticTravelnews.com: Vai jūs abi varētu uz nedēļu apmainīties vietām?

Jānis Viļumovs: Būtu ļoti grūti, bet ne neiespējami. Kad vienubrīd mūsu ceļi pašķīrās, es vēru vaļā restorānu "32. augusts", tad arī pats pastrādāju virtuvē un pat mācīju citus pavārus. Man gan būtu grūtāk ielīst viņa ādā, septiņos būt jau restorānā.

BalticTravelnews.com: Redzam, ka Vācijā restorānos daudz strādā darbinieki, kuri nav šīs valsts pilsoņi, un arī Latvijā daudz dzirdam sūdzamies par darbinieku trūkumu.

Jānis Viļumovs: Visticamāk, arī Latvijā līdzīgi nākotnē tiks risināts darbaspēka trūkums. Esam priecīgi, ka mums darbinieki ir pietiekami, arī tagad man uz galda stāv vairāki spēcīgi CV, no kuriem noteikti izvēlēšos vēl jaunus darbiniekus. Restorāna "Ferma" reputācija dod mums iespēju izvēlēties. Mums nedēļā ir vairāki zvani uz Restorānu servisa skolu no restorānu vadītājiem, vai mums ir kāds jauns speciālists.

Drīzāk, grūtāk, ja no skolas aiziet praksē, tad grūtāk viņiem pārvarēt sevi atgriezties mācīties, nevis atsaukties prakses vietas restorāna aicinājumam uzreiz jau sākt strādāt. Viesmīļiem, pavāriem – profesionāļiem – Latvijā maksā labi, profesijas ir novērtētas.

Vairāk jāskatās uz profesionālo izglītības iestāžu sistēmu, kas nav mūsdienīga. Galvenokārt to var teikt par mācībspēkiem, un bieži vien viņi moderni aprīkotajos kabinetos nemaz nezina, ko ar tām iekārtām iesākt. Tāpat diezgan utopiski skolā mācīt bārmeņus, ja viņi nedrīkst strādāt ar alkoholu. Kā var kaut ko iemācīties?

Eiropas skolu programmu problēma ir universālo kareivju gatavošana, kuri mācās no visa un būtībā tiek gatavoti darbam lielajās viesnīcās, kas arī mums īsti neder. Jāatzīst, ka mūsu darbaspēks aizplūst uz Spāniju, Itāliju u.c. valstīm.

BalticTravelnews.com: Kāds ir Jūsu viedoklis par šefpavāra un restorāna līdzīpašnieka Ērika Dreibanta uzsākto cīņu ar Valsts ieņēmumu dienestu.

Jānis Viļumovs: Ja kāds iedomājies, ka viens vai neliela cilvēku grupiņa spēj cīnīties pret sistēmu, tad tas ir utopiski. Jāpaskatās vispirms arī uz sevi, jo LTV raidījumā "Aizliegtais paņēmiens" redzējām lielākos grēkotājus.

Vienlaikus es varu salīdzināt, ka Vācijā ieņēmumu dienests nāk ar padomiem, kā labāk sakārtot sistēmu, ka uz attiecīgās ielas restorānā nevar maksāt darbiniekiem mazāk nekā pārējiem restorāniem, kuri atrodas blakus. Līdz ar to neviens uzņēmējs nav aizvainots. Acīmredzot pie mums kaut kas nav pareizi abās pusēs.

Ja man būtu iespēja, es sistēmu vienkāršotu, piemēram, restorānam mēnesī jāsamaksā nodokļos konstanta summa atkarībā no krēslu skaita vai tml. Tagad visiem mazliet jānomierinās un jāstrādā tālāk. Nav vērts pa tukšo malt salmus, labāk ejam virtuvē, strādājam un mēģinām pārdot par vienu porciju vairāk un nopelnīt!

BalticTravelnews.com: Restorānu "Vincents" pameta šefpavārs Mārtiņš Rītiņš, restorāna "Bibliotēka No 1" šefpavārs Māris Jansons arī pošas prom, kas mainās līdz ar to Rīgas restorānu dzīvē?

Jānis Viļumovs: Sarunā ar Mārtiņu Rītiņu es jau pirms diviem gadiem sajutu, ka viņš no esošā darba un tā, ka nekas nemainās, ir noguris. Nu bija kaut kad jāiznāk ārā no pagraba, un es domāju, ka mēs vēl no Mārtiņa Rītiņa sagaidīsim kaut ko interesantu. Ja runājam par Māri Jansonu, tad saprotu viņu, ka vienā brīdī gribas pamēģināt, kā tas ir būt uzņēmējam.

Kādam restorānam tas noteikti būs izaicinājums sasniegt kaut ko vairāk, bet mēs nekad neesam tēmējuši uz šādu līmeni. Tas prasa daudz lielākus resursus. Restorānu dzīvē noteikti kaut kas mainīsies, jo, manuprāt, minēto restorānu komandas varētu būt apjukušas. Līdzīgs stāsts bija "Bergā", kamēr tur neienāks izcils pavārs, nekas labs tur nebūs. Restorāna "Vincents" turpmākais darbs varētu iet labi, jo arī vīnzinis Raimonds Tomsons ir ļoti spēcīgs un ar savu harismu. 

BalticTravelnews.com: Kāds ir Rīgas restorānu piedāvājums, kas tajā pietrūkst?

Jānis Viļumovs: Kopumā redzams, ka klientu uz tik daudz restorāniem ir par maz. No otras puses klientam šāda situācija ir izdevīga, jo milzīgā konkurence dod iespēju labi paēst. Mūsu restorānu virtuve ir Eiropā konkurētspējīga. Restorānu piedāvājums sāk stabilizēties, jo arī klienti jau bija noguruši no tā, ka nesaprot, kas ir uz šķīvja, uz kura nokopēts ēdiens no visu pasaules restorāniem. Cilvēki sāk meklēt vietējos produktus, kāds pavārs varbūt velk ārā vecās pavārgrāmatas. Šādi salikumi, kuros veco pārvērš nedaudz vieglākā, modernākā veidolā, noteikti būs populāri nākotnē. Piemēram, mums tā ir tapusi nedaudz vieglāka bukstiņbiezputra, jo tik trekna tā bija vajadzīga zemniekiem, ne mūsdienu pilsētniekiem.

Dažos restorānos es skatos un nesaprotu, kāds tur ir aprēķins apakšā, jo kā tas viss tiek gatavots, pasniegts varētu būt ļoti dārgi. Acīmredzot, ir kāds "onkulis", kas par to visu samaksā. Tāpat kā ir dīvaini, ja kāds mākslinieks vai citas nozares pārstāvis atver savu restorānu, uzskatu, katram ir jānodarbojas ar savu lietu. Latvijā pietrūkst kvalitatīva streetfood virtuve, forši, ka Kalnciema ielas tirdziņš tagad šajā jomā ir sarosījies. Veselīga un daudzveidīga ir grieķu virtuve, kas varētu būt Latvijā pārstāvēta vairāk.

BalticTravelnews.com: Vai pats daudz pusdienojat citos restorānos tepat Latvijā un ārzemēs?

Jānis Viļumovs: Jā, labprāt dodos uz citiem restorāniem, lai kaut ko jaunu pamācītos vai arī saprastu, kā noteikti nevajag darīt. Citreiz tā pamanu pats savas kļūdas. Vislielāko pieredzi guvu Berlīnē, kur pastaigāju pa daudziem restorāniem. Latvijā mēs esam ļoti spēcīgi! Mums tikai jāiemācās būt pārliecinātākiem, par to ko mēs darām un jāpārstāj kopēt. Tikko parādās kāds jauns restorāns, tā vēl kāds cenšas to nokopēt. Vispirms jāatrod spēcīgs šefpavārs un restorāns jāveido ap viņu, nevis otrādi – kādam ir nauda, uztaisa kaut kur pasaulē noskatītu restorānu un tad sāk meklēt, kas tad viņam tajā strādās. Tā ir Latvijā raksturīga kļūda.

BalticTravelnews.com: Uz kuriem restorāniem pašam ir patīkami aiziet?

Jānis Viļumovs: Man ir patīkami aiziet uz "Entresol", mainīgi, bet arī "Riviera". Ārpus Rīgas labprāt apmeklēju restorānus Valmierā, Ventspilī un gribētu aizdoties uz Liepāju, no kurienes saņemu labas atsauksmes.

BalticTravelnews.com: Kuras valsts virtuve Jūs piesaista?

Jānis Viļumovs: Kulinārā ziņā man liels piedzīvojums bija Izraēla, kur ir fantastisks ēdiens. Tur ir pieejama garšīga gan eiropeiskā virtuve, gan viņu tradicionālā virtuve gan arī streetfood bija labs. Protams, arī Taizemes virtuve ir lieliska!

BalticTravelnews.com: Patīkami, ja Āzijas virtuves restorānos pirms ēšanas atnes siltus, mitrus dvielīšus, ar ko nomazgāt rokas. Vai un kā varētu arī citos restorānos veicināt viesu roku mazgāšanu?

Jānis Viļumovs: Jā, es arī esmu strādājis šāda stila restorānos, un resursu ziņā šāda sistēma neizmaksā nemaz tik dārgi. Varbūt mūsu restorāna apmeklētājiem tas liktos mazliet dīvaini, bet varētu risināt dvielīšu pasniegšanas veidu, lai nepadomātu, ka tūlīt būs arī jāēd suši. Ja tagad padomāju, tad tiešām tikai daži pirms ēšanas aiziet nomazgāt rokas. No higiēnas viedokļa tas ir svarīgs jautājums.

BalticTravelnews.com: Kā pats saredzat savu vietu nākotne restorānā "Ferma"?

Jānis Viļumovs: Es domāju, ka man noteikti gribēsies pamēģināt kaut ko vēl, šis ir tikai sākums.

BalticTravelnews.com: Kā atbrīvojaties no stresa?

Jānis Viļumovs: Kādreiz daudz sportoju, nodarbojos ar vieglatlētiku, volejbolu. Tagad jau pa dienu restorānā daudz noskrienu, pietiek. Ja klienti promejot pasmaida un saka, ka atkal atgriezīsies, mani pārņem laba sajūta. Daudz dodos uz dažādiem restorāniem, neatceros, kad pēdējo reizi ieslēdzu televizoru. Nesen esmu pievērsies medībām, kurās pagaidām eju par dzinēju. Man šaušana pat nebūtu tik svarīga, kā staigāšana pa mežu. Ja vēl ieraugu kādu zvēru, esmu uzreiz uzlādēts! Latvijā aizvien biežāk ienāk lāči, ja tos satiktu, tad gan nezinu, kā būtu. Vairāk ne no viena zvēra man nav bail, protams, jāuzmanās.

BalticTravelnews.com: Kā ienācāt restorānu vidē?

Jānis Viļumovs: Nejauši. Pabeidzu Ventspilī vidusskolu, visu vasaru biju nodzīvojis, nekas mani neinteresēja. Es pat saskumu, jo visi jau bija par tālākajām studijām izlēmuši. Brālēns teica, ka gribot Vecrīgā pamēģināt mācīties tūrisma skolā, tur varot arī par bārmeni, viesmīli mācīties, vēl stipendiju maksājot. Es izlēmu, ka arī pamēģināšu. Mani tas viss ātri tik ļoti aizrāva! Kad tiku apkalpot pirmos banketus, redzēju dārgos ēdienus un dzērienus, sapratu, kas tas ir mans! Man vienmēr ļoti paticis strādāt ar klientiem, kas arī palīdzēja virzīties uz augšu.

Uzziņa

Restorānu Ferma atklāja 2016. gada vasarā (Rīgas Klusajā centrā, iepretim Viesturdārzam).

Restorānā Ferma un Restorānu servisa skolā ir vairāk nekā 50 darbinieki.

Vasaras terase ļauj izbaudīt lauku piknika priekus pilsētas centrā, restorāns piedāvā arī paškūpinājumus, ēdieni tiek gatavoti arī dzīvās uguns.

Pašiem sava enotēka ļauj pārsteigt ar plašu izvēli pat izsmalcinātus vīna pazinējus. Firmas "Coravin" tehnoloģija nozīmē jebkuram viesim pieejamu iespēju nobaudīt visizmeklētākā vīna glāzi, nepasūtot pudeli.


EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES

Esmu dzimis un audzis...

pie jūras, esot straujā – intensīvā ritmā, tās man pietrūkst visvairāk.

Mans zelta likums ir...

izdarīt maksimāli labi un nesūdzēties, būt harmonijā ar sevi un apkārtējiem.

Viena no manām jaunākajām atziņām ir...

necensties nevienam neko pierādīt, cilvēki ir stūrgalvīgi.

Mana laimes formula ir...

ēdiens, miegs, laba kafija.

Mana iecienītākā atpūtas vieta Rīgā ir...

Muusu Terase – nesteidzīgs kokteilis.

Mans iecienītākais restorāns Rīgā...

Pagalms. Pārsteidza virtuve labā nozīmē.

Latvijas vasara nav iedomājama bez...

sajūtas "Vai tad jau bija vasara?!"

Es iedvesmojos no...

pozitīviem un radošiem cilvēkiem.

Vieta Latvijā, kas mani pārsteigusi pēdējā gada laikā...

Amatciems, fantastiska vieta.

Es kā tūrists ārvalstīs esmu apmierināts, ja...

izdodas pēc iespējas vairāk nobaudīt vietējos ēdienus un kultūru.

Ja man būtu neierobežotas finanses, es...

es tās pavairotu, jo nemāku apstāties.

Vislabprātāk es gatavoju...

Āzijas virtuves.

Ticu, ka man izdosies doties ceļojumā uz...

Taizemi, tā ir vieta, kur esmu gribējis atgriezties.

Lielākais izaicinājums man šogad ir...

uzsākt jaunu projektu, bet par to vēlāk.

Mans novēlējums BalticTravelnews.com...

palikt tikpat objektīviem un liels paldies par ieguldīto darbu tūrisma nozarē.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Indijas zelta loks un atpūta Goa Jēkaba Ceļojumi
Indija ir ne tikai bagāta ar tempļiem, svētnīcām, mošejām un citiem cilvēku radītiem brīnumiem, bet arī nepārspējama ir tās augu un dzīvnieku | Skatīt vairāk
Latvija 2464 EUR
KONCERTSTĀSTS “Ezītis miglā” Jēkabpils TIC
22. decembrī plkst. 18.00 Krustpils kultūras namā mazākie pasākumu apmeklētāji aicināti uz koncertstāstu “Ezītis miglā”. | Skatīt vairāk
no 3 EUR
Lieliska vieta konferencēm un pasākumiem Semarah Hotel Lielupe
Jūrmala Hall - lielākā pasākumu telpa Jūrmalā. | Skatīt vairāk
Dienvidtaizemes salu kruīzs Jēkaba Ceļojumi
Taizemes dienvidi ar smaragdzaļajām salām, gleznainajiem līcīšiem, garajām baltajām pludmalēm sniegs Tev neatkārtojamu atpūtu! | Skatīt vairāk
2212 EUR
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2017 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2017 1st-studio.com

 
Total Timed::0.07899213sec.