Ar ko preses relīze atšķiras no reklāmraksta?

Lai arī mūsdienās abi šie jēdzieni - reklāmraksts un preses relīze ir savijušies tik cieši, ka nereti ir grūti atšķirt kas ir kas, tomēr mēģināsim definēt tieši un konkrēti kā Travelnews.lv atšķir preses relīzes no reklāmrakstiem.

Reklāmraksts

Pati pirmā reklāmraksta iezīme ir tā, ka par to tiek maksāts un līdz ar to maksātājam ir tiesības izvēlēties kad, kur un kādā veidā raksts vai informācija tiek publicēta (medijam vēl arvien ir iespēja izvēlēties vai pieņemt maksājumu un izvietot reklāmrakstu vai nē). Reklāmraksts ir informācija, kura sagatavota ar mērķi izcelt konkrētu piedāvājumu vai piedāvājuma īpašnieku. Reklāmraksts parasti tiek sagatavots tādā formātā, lai raksta gaitā uzsvērtu to, kāpēc šis piedāvājums ir īpaši labs vai pat labāks nekā citi. Netiek uzsvērtas piedāvājuma vājās vietas vai citi viedokļi, raksts tendēts uz lasītāja vēlmi iegādāties piedāvājumu vai vismaz radīt pozitīvas emocijas par šo piedāvājumu/tā autoru. Reklāmraksts arī ir informācija, kura sabiedrībai nav īpaši nepieciešama (piemēram, par to, ka apdrošināšanas aģentūras X izmaksāto atlīdzību apjoms septembrī pieaudzis par 1%. Šāda veida informācijas izplatīšana ir nepieciešama apdrošināšanas sabiedrībai, lai atgādinātu, ka tā pastāv un tās "brends" paliktu cilvēkiem atmiņā, nevis cilvēkiem pašiem). Reklāmraksta piemērs: "Jaunizveidotajam telefonam X būs 30 megapikseļu kamera, tas būs labākais ko līdz šim jau tā izcilā firma Y ir radījusi. Lai arī neviens nenoliedz kvalitāti kādu firma Y spēj radīt, šoreiz viņi ir pārspējuši paši sevi. Ja vēlies iet līdzi laikam - noteikti nopērc X telefonu".

Preses relīze

Preses relīzes tiek publicētas bezmaksas, pēc medija darbinieku ieskatiem - ja informācija liekas saistoša, tā tiek publicēta. Ja ne - netiek. Tāpat, ja nāk kāda jauna, aktuālāka informācija, šo preses relīzi var izņemt, kā arī mainīt tās saturu (piemēram, ja preses relīze satur kādu reklāmraksta iezīmi). Preses relīze ir bezkaislīga informācija, kuras būtība balstās uz vēlmi sabiedrību informēt. Piemēram, par pasākumu, par kādu jaunu ceļojuma galamērķi, par iespējām apmeklēt gadatirgu kādā pilsētā. Lai arī preses relīze var saturēt reklāmraksta saturu (piemēram, tiek pieminēts viens konkrēts piedāvajums/piedāvājuma autors/notikums), preses relīze īpaši neizceļ piedāvājuma autoru - nereti piedāvājuma autors tiek minēts tikai kā preses relīzes informācijas avots vai satura sagatavošanas mudinātājs. Piemēri: "Šonedēļ Bauskā norisināsies X pasākums, dalību ņems labākie Y. Ieeja par brīvu"; "Latvijas labākie frīstaila dejotāji piektdien satiksies sezonas noslēguma koncertā Rīgā. Piedalīsies tādas deju grupas kā A un B, tāpat pasaules čempioni C. Ieeja maksā sākot no 25 eiro, biļetes nopērkamas www.gribupirktbiletes.lv"; kā arī "101 veids kā ceļot lētāk - ar padomiem dalās ceļojumu aģentūras X eksperti. Biļetes rezervē internetā; Ceļo nesezonā; Ceļo ar mazo bagāžu....".

Ņem vērā, ka preses relīze par reklāmrakstu kļūst arī tajā brīdī, kad tekstā tiek pārlieku daudz reizes uzsvērta kāds konkrēts uzņēmums/pakalpojums/piedāvājums.

Piemēram:

"Tūrisma aģentūra X informē, ka tai par 10% samazinājušās ceļojumu izmaksas.
Aģentūra X savas ceļojumu izmaksas samazinājusi par 10%, salīdzinot ar pērnā gada vidējām izmaksām.
"Mēs ļoti cenšamies iet pretī klientam. Priecājamies, ka varam piedāvāt zemākās cenas tirgū," sacīja X vadītājs.
Par tūrisma aģentūru X:
Tūrisma aģentūra X ir otra lielākā tūrisma aģentūra Rīgas Zemgales piepilsētas trešās - ceturtās šķērsielas kvartālā. Pērn ceļojumus aģentūrā iegādājušies 13 cilvēki, starp kuriem lielākā daļa bijusi apmierināti. Starp citu, arī vietējā slavenība Jānis ceļojumus pērk tieši aģentūrā X. Lai nodrošinātu labākas cenas, tūrisma aģentūra X sadarbojas ar pakalpojumu piedāvātājiem visā Eiropā".

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Farēru salu kalni un mežonīgā daba Jēkaba Ceļojumi
Farēru salas ir neskartās dabas un skaistuma pilnas! Iepriecini sevi ar kalnu ainavām, klintīm un maziem ciematiem! | Skatīt vairāk
Latvija 1278 EUR
Sibīrijas zilā pērle - Baikāla ezers! Jēkaba Ceļojumi
Baikāla apkārtnē mājo īpaša maģija. Taiga, daudzveidīgā un bagātā kultūra, ūdenskritumi - krāšņs un bagātīgs ceļojums! | Skatīt vairāk
2190 EUR
Balkānu māsas - Bosnija un Melnkalne Jēkaba Ceļojumi
Bosnija un Hercegovina tikai sāk atklāt savus dārgumus pasaulei – tā vēl nav tik tūristu izlutināta kā Horvātija, tādēļ šeit ir daudz kas īsts | Skatīt vairāk
1195 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 06.02.2018 - 19.02.2018 SARUNA “KAS IR DEPRESIJA?” Jēkabpils TIC
19. februārī plkst. 17.30 Jēkabpils Tautas namā esiet aicināti uz sarunu "Kas ir depresija" ar psihoterapeitu Viktoru Ozoliņu. | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2018 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2018 1st-studio.com

 
Total Timed::0.10395002sec.