TRANSPORTS | Auto | Auto & Moto

Audi e-tron prototips pārsteidz rekuperācijas pārbaudē

Audi e-tron prototips apvieno milzīgu jaudu un augstu efektivitāti, to pierāda  sistēmas jauda. Apvidus automobilis ar 300 kW un elektrisko piedziņu paātrinās līdz 100 km/h mazāk nekā sešās sekundēs. WLTP  testa ciklā e-tron veica 400 kilometru garu distanci ar vienu pilnībā uzlādētu akumulatoru. Viens no svarīgākajiem lielā veicamā attāluma faktoriem ir visnovatoriskākā rekuperācijas koncepcija starp konkurentiem.

Rekuperācijas pārbaude notika Paikspīkā, kur kalnu dienvidu virsotnes sniedzas 4302 metru augstumā. 1987. gadā Paikspīkā Valters Rorls (Walter Röhrl) ar Audi Sport quattro S1 uzvarēja pasaulē slavenākajās kalnā braukšanas sacensības, bet šodien – Audi e-tron prototips ir radījis sensāciju ar savu mainīgo rekuperācijas sistēmu. Veicot 31 kilometru nobraucienu lejup no kalna, elektriskais apvidus automobilis spēj uzlādēt akumulatoru tik daudz, lai varētu veikt vēl aptuveni tikpat garu distanci. To veicina 1900 metrus lielā augstuma starpība, kas nodrošina nepieciešamos apstākļus. Audi e-tron prototips atjauno enerģiju ar 300 Nm lielu griezes momentu un 220 kW lielu elektroenerģiju, kas ir vairāk nekā 70% no darbināmās pievadītās enerģijas. Līdz šim neviens ražošanas modelis nav sasniedzis šādu apjomu.

Rekuperācijas sistēma elektriskajam apvidus automobilim nodrošina līdz 30% lielāku veicamo attālumu. Tajā iekļauti gan divi elektriskie dzinēji, gan iebūvētā elektrohidrauliskā bremžu vadības sistēma. Pirmo reizi ir apvienoti trīs dažādi rekuperācijas režīmi: piespiedu braukšanas rekuperācija, izmantojot pārnesuma slēdžus, automātiskās braukšanas rekuperācija ar palīgsistēmu efektīvai braukšanai un bremžu rekuperācija ar vienmērīgu pāreju no elektriskā uz hidraulisko palēninājumu. Audi e-tron prototips 90 procentos bremzēšanas manevru atjauno enerģiju, galvenokārt tikai ar elektromotoriem, neizmantojot ierasto bremžu sistēmu. Tā rezultātā enerģija atgriežas akumulatorā gandrīz jebkuras bremzēšanas laikā.

Vadītājs var izvēlēties braukšanas rekuperācijas pakāpi trīs režīmos, izmantojot slēdžus pie stūres. Zemākajā režīmā, kad vadītājs atlaiž akseleratora pedāli, automobilis pārvietojas bez papildu pretestības. Augstākajā režīmā elektriskais apvidus automobilis manāmi samazina ātrumu – vadītājs var piebremzēt un palielināt ātrumu, izmantojot tikai akseleratora pedāli.

Riteņu bremzes ir iesaistītas tikai tad, ja vadītājs palēnina ātrumu par vairāk nekā 0,3 g, izmantojot bremžu pedāli. Pateicoties jaunajai elektrohidrauliskajai darbināšanas koncepcijai, tas reaģē ļoti strauji. Audi ir pirmais ražotājs pasaulē, kas šo koncepciju izmanto sērijveida transportlīdzekļiem ar elektrisko piedziņu. Kompakto bremžu moduļa hidrauliskais virzulis rada papildu spiedienu, tādējādi radot papildu bremzēšanas spēku rekuperācijas griezes momentam. Ja tiek veikta automātiska ārkārtas bremzēšana, laiks starp palēninājuma uzsākšanu un maksimālo bremžu spiedienu starp bremžu klučiem un diskiem ir tikai 150 milisekundes. Pateicoties šim straujajam spiediena palielinājumam, bremzēšanas ceļš saīsinās līdz 20 procentiem, salīdzinot ar parasto bremžu sistēmu.

Atkarībā no braukšanas situācijas iebūvētā elektrohidrauliskā bremžu vadības sistēma izlems, vai Audi e-tron prototips samazinās ātrumu, izmantojot elektrisko dzinēju, riteņu bremzes vai abus kopā. Bremžu pedālis ir atvienots no hidrauliskās sistēmas. Pāreja no dzinēja bremzes uz frikcijas bremžu sistēmu ir gluda, un vadītājs to nepamanīs. Šī sistēma ļauj elektriskajam apvidus automobilim mērķtiecīgi izmantot maksimālo rekuperācijas potenciālu, izmantojot standartā esošo palīgsistēmu efektīvai braukšanai. Lai noteiktu satiksmes vidi un maršrutu, sistēma izmanto radaru sensorus, kameras attēlus un navigācijas datus. Audi virtuālais vadītāja asistents attēlo atbilstošo informāciju, tiklīdz būtu jāatlaiž akseleratora pedālis. Sadarbojoties ar adaptīvo kruīza palīgu, palīgsistēma efektīvai braukšanai var samazināt un paātrināt elektriskā apvidus automobiļa ātrumu prognozējamos apstākļos.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Autobusu noma - NEOPLAN LUX (57 sēdvietas) AP SAULI
Lielām grupām iesakām mūsu divstāvīgo skaistuli ar 57 sēdvietām. Ietilpība, komforts un stabilitāte uz ceļa! | Skatīt vairāk
Latvija
Deju mūzikas pasākums Manor House IV Padures muiža
13.aprīlī plkst. 21:00. Zero Defect sadarbībā ar Padures Muižu rīko pasākumu “Manor House”. DJ Junga un Re- House, HADGE, LB, Mr RoughBoy un Zero | Skatīt vairāk
Lieldienu brīvdienas visai ģimenei Jūrmalā Jantarnij Bereg
NO 37 EURO DIENNAKTĪ. Piedāvājums spēkā no 19.04 līdz 22.04.2019. Sanatorija “Jantarnij Bereg” piedāvā atpūtu ar labumu veselībai! | Skatīt vairāk
no 150 EUR
Autobusu noma -  MB 1317 (33 sēdvietas) AP SAULI
Neliels autobuss ar lielu dvēseli un ievērojamu komfortu. Lieliski piemērots vidēja lieluma grupām gan tuviem, gan tāliem galamērķiem. | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 www.turismabizness.de | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.15054488sec.