Aivars Mackevičs: Dažos vārdos par katru auto, ar ko 2020.gadā esmu braucis

Uz automašīnu var skatīties no dažādiem rakursiem - vieni pievērš uzmanību metriskajām vienībām, bet citi automašīnu uztver emocionāli. Līdzīgi mums iepatīkas cilvēki - kādam ir gudrs prāts, garas kājas, muskuļotas rokas, kuplas krūtis, blondi mati vai atšauts dupsis. Arī mans skatījums uz 2020. gadā iepazītajām automašīnām ir vairāk emocionāls, nekā racionāls. 2020.gadā Travelnews.lv redakcija iepazina 22 automobiļus, kur 3 no tiem bija tīri elektromobiļi. Pirmo reizi redakcijas vēsturē tika iepazīti zīmolu «Seat» un «Hyundai» spēkrati. Travelnews.lv redakcijas uzdevumā ar visiem automobiļiem ir ceļojis BalticTravelnews.com direktors Aivars Mackevičs, kurš pēdējo 10 gadu laikā vairākos Latvijas un Eiropas maršrutos ir stūrējis gandrīz 120 spēkratus.

Dažos vārdos par katru 2020.gada vāģi:

Ar «VW T-Roc R» devos uz Kurzemi un ar šo vāģi piedzīvoju ļoti daudzus interesantus brīžus, ko varētu aprakstīt Remarka grāmatas ''Trīs draugi'' stilā, kad vienkāršais Kārlis ieliek kloķi visiem citiem spēkratiem. Ar 4,8 sekundēm līdz 100 km/h pietika, lai ''BMW'' līdzīgie automobiļi signalizētu respektu.

«Renault Captur Tce 130 EDC GPF» piedāvā mūsdienīgu un draisku interjeru, kurā cilvēks arī sliktā noskaņojumā kļūst labāks. Man simpatizē motora jauda un degvielas patēriņš, bet gandrīz visiem franču automobiļiem ir kādas tehniskās nianses, kas vienos izsauc sajūsmu, bet otros dažu lamuvārdu.

«Volkswagen Golf 8 1.5 eTSI» ir klasika un šo vāģi es parasti iesaku cilvēkiem, kuri ilgu laiku nevar izvēlēties sev piemērotu braucamrīku. Man patika vieta, kur salonā nolikt viedtālruni. Tas bija pirmais automobilis, kas ar navigācijas un zīmju nolasīšanas palīdzību ļoti inteliģenti pielāgojās visiem ceļu satiksmes noteikumiem. Mīnuss šīm automobilim ir bagāžnieka tilpums - mans saliekamais velosipēds nespēja ērti iegulties bagāžniekā.

«Lexus ES 300h» ir jau premium klases pakāpiens un tas tik tiešām izskatās ļoti labi un no braukšanas viedokļa piedāvā līganu gaitu. Luksofora dragreiss šim vāģim ir svešvārds, bet līkumotajā Rīga – Ērgļi ceļā jutīsies stabili un ne katrs BMW iedrošināsies paiet garām.

«Lexus LS 500h» ir limuzīns, kas kalpo par dienesta auto Latvijas prezidentiem. Arī es šajā vāģī labprātāk sēžu šoferim aizmugurē, nekā stūrēju pats. Ja šo automašīnu vajadzētu raksturot vienā vārdā, tad es teiktu komforts.

«Seat Arona» bija pirmais «Seat» zīmola automobilis, kuram aktīvi sēdos pie stūres. Jāatzīst, neko īsti neatceros no šī automobiļa, taču tas brauca bez vainas un daudziem patika sarkanā krāsa. Prātā palika divi fakti, kas man asociējas ar šo vāģi – Aronas pagasts Madonas novadā un automašīnas salonā nav neviena roktura virs galvas.

«Škoda Superb», ko Travelnews.lv redakcijai izīrēja auto noma «Avis Latvija», ir labākais vāģis, kad no Rīgas uz Latgali jāatgādā vecmamma, jo vietas daudzums otrās rindas pasažieriem ir kolosāls. Arī bagāžnieks ir milzīgs, tāpēc tālai ceļošanai ir viens no labākajiem spēkratiem, ko piedāvā Latvijas autodīleri vai autonomas.

«SEAT Leon FR eTSI» šogad Eiropā ir pamatoti ieguvis vairākas godalgas. Man ļoti patika neredzamās zonas brīdinājuma sistēma + brīdinājuma sistēma, kas ir integrēta ar gaismas diodēm sānu durvīs. Piemēram, ja bērns vēlas atvērt durvis, bet garām brauc velosipēdists, tad durvju diode spoži iedegas un rokas automātiski atraujas. Ļoti iespaidīgi! Citādi šis auto ir ļoti līdzīgs «VW Golf», bet par lētāku cenu un ar interesantāku dizainu.

«Hyundai Kona Hybrid» bija pirmais «Hyundai» zīmola vāģis, ko Travelnews.lv redakcija izmantoja Latvijas apceļošanai. Jāatzīst, automašīna neatstāja nekādu emocionālo pēdu, jo tā vairāk piemērota stabilam braucienam no punkta A uz punktu B. Visiem patika sarkanā automašīnas krāsa. Cilvēkiem ar augumiem virs 1,80 m ilgstošos braucienos būs diskomforta sajūta.

«Dacia Duster TCe 100 LPG» piedāvā ar vienu gāzes un degvielas uzpildi ceļojumu vismaz 1000 km maršrutā bez apstājas. Manuprāt «Dacia Duster» ir vislabākais naudas ieguldījums pret piedāvāto kvalitāti, ja pircēja primārais uzdevums ir mobilitāte starp punktu A un B. Šobrīd arī turīgas ģimenes pilsētas satiksmei var iegādāties prestižu elektroautomobiļi, bet lauku izbraucieniem «Dacia Duster TCe 100 LPG» ir vienkārši perfekts.

«Renault Zoe» ir tīrs elektroauto, kas piedāvā spēju uzrāvienu un diezgan vienkāršu salonu. «Renault Zoe» cenas ziņā ir viens no pievilcīgākajiem spēkratiem elektroauto tirgū. Kā dienesta automašīnu es to labprāt izmantotu, bet privāti neiegādātos, jo tā īsti nepatīk auto dizains. Tas bija pirmais vāģis, kas ceļojuma laikā noķēra stirnu.

«Alfa Romeo Stelvio» mani uzrunāja, jo tas ir jaudīgs, īsts un bez liekas elektronikas. No braukšanas sajūtas es piekāpjos tikai dažu vācu zīmolu priekšā, taču 2 litru motors spēja turēt «BMW X6» sešu cilindru tempa dinamiku un līkumos pat pievilt klāt. Automašīna, uz kuru atskatās un pēc gāzes pedāļa vibrācijas arī vēl ilgi noskatās.

Elektovāģu segmentā «Audi e-tron Sportback» ir izcilnieks, jo tas piedāvā sajūtu, ka vairs negribi sēsties pie stūres benzīna vai dīzeļa spēkratam. Aizmugures spoguļi kamera veidā ir pierašanas jautājums vairāku nedēļu garumā, taču kopējais braukšanas komforts ir lielisks. Cena 100 000 eiro robežās šo automašīnu ieliek sapņu līmenī.

«Porsche Cayenne GTS» ir perfekts meistardarbs, bet gribas izmēģināt «Porsche Taycan».

«Volvo XC40 Inscription eFWD» ir viens no skaistākajiem «Volvo» zīmola spēkratiem, kas ir manevrīgs pilsētas satiksmē un uzticams braucamais, lai no laukiem atvestu rudens ražu. Tā iespēja pa kluso ar elektropiedziņu atbraukt no Jaunmārupes uz Rīgas centru un atkal aizbraukt mājās uz uzlādi ir ļoti apsveicams solis ekovirzienā.

«Volkswagen ID.3 1st» ir būvēts kā patstāvīgs elektrovāģis un, atšķirībā no citiem elektrovāģiem, tas ir pilnīgi kluss. Nevienā brīdi nav trolejbusa skaņas. Tas ir ietilpīgāks nekā «Volkswagen Golf». Mazliet mulsināja skārienjūtīgā stūre, kur dažādas vadības pogas reaģē tikai uz pieskārienu un tas nozīmē, ka brauciena laikā meklē pogu uz tausti, bet ieslēdz pavisam citu pogu. Taču tas ir pierašanas jautājums.

«Hyundai i30» vislielāko pievilcību izraisīja tumši sarkanā krāsa, taču no praktiskā viedokļa… labs auto ikdienas braucieniem. Stūres vadības pogu izkārtojums liecināja, ka šo stūri meistaroja šoferim, kas sēž labajā pusē.

Ar automobiļiem «Renault Clio e-tech 140 hybrid», «Renault Megane intens e-tech 160 plug-in hybrid» un «Renault Captur intens e-tech 160 plug-in hybrid» pārliecinājos, ka aprīkojot šos jau ierastos spēkratus ar elektromotoru, īsos maršrutos līdz 50 km var braukt ļoti ekoloģiski. Pierīgas iedzīvotāji uz Rīgu var doties elektrorežīmā, bet nedēļas nogales ceļojumam uz Liepāju vai Ludzu var ērti izmantot benzīna dzinēju. Tiem, kuri vēl neuzticas tīriem elektrovāģiem, «Renault» piedāvātais hibrīdrisinājums ir daudzsološs un finansiāli pieejams.

«Volkswagen Tiguan» ir klasika un tas Latvijas apstākļiem ir viens no labākajiem izvēles variantiem, kas apvieno ļoti daudzas praktiskas lietas, piemēram, milzīgu bagāžnieku un komfortablu braukšanu. Vienīgais rūgtumiņš ir degvielas patēriņš, kas gandrīz 800 km garajā ceļojumā vidēji patērēja 7,7 litrus uz 100 km. Citādi šis automobilis ir teicamnieks.

Nākošais šī gada automobilis, kas mums ir nodots uz gadu miju ir «Seat Tarraco»… bet par to mazliet vēlāk :)

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Kļūsti par sesto spēlētāju! SKY24.LV
Aviobiļešu speciālie reisi vēl ir pārdošanā! Nepalaidiet garām izdevību! | Skatīt vairāk
no 180 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 28.03.2024 - 02.04.2024 Lieldienas Augšdaugavas novadā. TAKA
Augšdaugavas novada tūrisma objektu darba laiks Lieldienās. | Skatīt vairāk
Jaunie pavasara atpūtas ģalamērķi Estravel Latvia
Ieskatieties - sākas pavasara ceļojumu galamērķu izpārdošana! Tunisija, Grieķijas salas, Albānija... | Skatīt vairāk
no 369 EUR
Publiskā ekskursija ar gidu Zeltiņos Alūksnes TIC
6.aprīlī pulksten 11:00 atvērtā ekskursija Kodolraķešu bāzē Zeltiņos ar gidu. | Skatīt vairāk
no 2.00 EUR
Uzņēmumi


Radisson Blu Latvija Conference & Spa Hotel
,


Avis
,


Estravel Latvia
,


Želesa
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.80933189sec.