Bieži vien tiek uzdots jautājums par optimālo riepu platumu. Tāpēc Vācijas automobiļu klubs ADAC ar automašīnas Kia Ceed un 5 riepu komplektu ir noskaidrojuši plusus un mīnusus attiecība uz riepu platumu. ADAC pārbaudīja riepu reakciju vairākās kategorijās, piemēram, bremzes un automašīnas vadība uz sausa, mitra vai lietaina asfalta seguma. Vienlaikus testa laikā tika noteiktas dažāda platuma riepu ietekmi uz braukšanas komfortu, trokšņu skaļumu un ripošanas pretestību.
Svarīgākie secinājumi: Platas riepas ir efektīvākas uz lietaina vai sausa asfalta. Piemēram, bremzēšanas ceļš uz sausa asfalta no 100 km/h ar platām riepām ir par 5,2 metriem īsāks nekā ar šaurām riepām. Šaurās riepas (185/65 R15T) ļauj automašīnai apstāties tikai pie 41 metra bremzēšanas ceļa, bet platās (225/40 R18Y) jau pēc 35,8 metriem. Bremzēšanas attiecības uz lietaina asfalta ir līdzīgas.
Uz mitra asfalta riepu izslīdēšana ir raksturīga tieši platajām riepām. Testa rezultātā tika noskaidrots, ka Kia ar platām riepām sāk slīdēt jau pie 69 km/h, bet ar šaurām riepām tikai pie 80 km/h. Braukšanas komforta un trokšņu ziņā šaurās riepas uzrāda labākus rādītājus. Ripošanas kvalitātē šaurās 195 riepas samazināja ātrumu no 100 km/h uz 80 km/h tikai pēc 394 metriem, bet 225 platās riepās jau pēc 359 metriem. Arī degvielas patēriņā platās riepas patērē apmēram par 2% vairāk nekā šaurās riepas.
Testa rezultāts: katram jāizvēlas riepas pēc savas sajūtas. Platās riepas uzrāda labākas īpašības uz braukšanas komforta un degvielas rēķina, bet ja ir mazliet uzlijis, tad braukšanas ātrums ir jāsamazina.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.